Drechtstreek 8 in spetterende wedstrijd voorbij Streefkerk .

Streefkerk 4

1 december 2018 14:30

Met Jeroen en Chris in de basis die terug gingen naar de club, waar ze ooit grote successen hadden behaald , zouden ze nu de kleuren van blauw/wit verdedigen en met een opgeheven hoofd het sportpark Streveland verlaten.

Coach Dirk , die er vandaag alleen voorstond omdat ouwe reus er niet bij kon zijn somde de volgende opstelling uit zijn hoofd op .
Winash in de goal. Dan vlnr , Jeroen , René , Marcel en Buks . Middenveld bestond uit PW , PK , Daan , Chris en GertJan , spits Martin.
Dat hield in dat Adriaan ,John en Denes genoegen moesten nemen met een plek in de dugout.

De aftrap in deze regenachtige wedstrijd was voor Streefkerk en die liet er geen gras overgroeien met wat hun bedoelingen waren voor deze wedstrijd . Gelijk vol naar voren en Drechtstreek onder druk zetten. Maar het was erg voorspelbaar en makkelijk te verdedigen . Toch door kleine foutjes in de opbouw kreeg Streefkerk een goede kans die door Buks onschadelijk werd gemaakt door de hoek te verkleinen en de bal van de voeten af te lopen bij zijn tegenstander.

Na de eerste 10 minuten te hebben overleefd kwam het 8e wat beter in het spel en ging wat verder naar voren voetballen en werd Martin gezocht met lange ballen. Dit zorgde zichtbaar voor angst bij Streefkerk en de rest van de wedstrijd had onze aanvalsleider dan ook 3 man bij zich. Uit deze snelle counters ontstond de eerste grote kans van Drechtstreek . Hoe kan het ook anders dan dit uit een stilstaande situatie was zoals vaker dit seizoen. De hoekschop van PW werd door martin geschampt en viel voor de voeten van René , maar de keeper en een verdediger konden redding brengen op de doellijn en de rebound werd met het chocolade been rechtdoor naast geschoten in plaats van cross het doel in.

Maar dit tekende wel de wedstrijd . Streefkerk had meer balbezit en Drechtstreek loerde op de counter . Drechtstreek leunde erg op de verdediging en vooral Buks kon veel onderscheppen en zat er steeds goed bij en anders waren het Marcel of René die de rugdekking gaven en Winash die vandaag onpasseerbaar was .

Bij weer een stilstaande situatie was het Daan die de bal ver ingooide via het hoofd van Martin de bal bij Patrick K voor zijn voeten viel . Met zijn rug naar de goal draaide hij behendig om en zag het gaatje tussen de keeper en de paal om zo de 0-1 aan te tikken.
Geheel tegen de verhouding in stonden we op voorsprong , maar door de werklust van iedereen konden we de 0-1 tot bij rust vasthouden.

Dirk die erop hamerde om vol geconcentreerd te blijven en niet in de fouten van afgelopen weken te vervallen gooide een paar wissels erin en een tactische omzetting door met 2 spitsen te gaan spelen.
Chris , René en Daan werden gewisseld ten faveure van John , Alexander en Denes.
PK ging Martin vergezellen in de spits en Marcel schoof door naar voren waar Denes zijn plek in de verdediging overnam .
Met een gehaast Streefkerk in de 2e helft dat nu voornamelijk via de rechterkant de aanval opzochten , waardoor Jeroen zijn handen vol had , werden ook onzorgvuldiger .

De achterste linie , nu geleid door Adriaan hield zich prima staande en kwam eigenlijk niet echt in gevaar . Er kwamen irritaties door de slecht leidende scheidsrechter die ook Streefkerk steevast het voordeel gaf in de duels die uitgevochten werden .
Na een kwartier waar GertJan voor Daan werd gewisseld en PK voor Chris kantelde de wedstrijd een beetje onze kant op . Er kwam een grote kans voor Chris maar oog in oog met de keeper spaarde hij zijn oude club en verzuimde de wedstrijd in het slot te gooien. Streefkerk was moe en het 8e ging nu naar voren voetballen . John moest helaas ook afhaken waardoor Gertjan weer het veld in kwam .
Met dit middenveld kwam de tegenstander er steeds moeilijker er doorheen en na een onderschepping van PW die Martin kon aanspelen kwam er een 2e grote kans voor Chris die nu helaas voor hem en ons de buitenkant van de paal vond .
Door het aandringen van Streefkerk werd het billen knijpen de laatste 5 minuten , en zeker toen man of the match Buks met een hamstring blessure naar de kant moest gaan.
Toch kwam er nog een derde kans voor Chris die samen met Martin de kaats aanging , maar weer lag de keeper op zijn pad en kon hij de cirkel niet rond maken.
Nadat de Jeroen de scheidsrechter op de kerkklok had gewezen dat het al tijd was blies deze prompt af .

Met het kleinst mogelijk verschil werd deze overwinning aan de zegekar gebonden en was het tijd voor de 3e helft afterparty in de kantine van Streefkerk waar Chris en Jeroen tot sluitingstijd van oude bekende complimenten voor hun optreden kregen.

Volgende week op het kunstgras van de Oostpolder tegen Pelikaan . U heeft de kans hierbij aanwezig te zijn , toegang is gratis .