Geduldig Sliedrecht laat Drechtstreek 8 met lege handen

Sliedrecht 9

6 oktober 2018 14:30

De lijst van blessure gevallen binnen het 8e wordt steeds groter . Na vorige week waar Alexander , Buks en Rob wegvielen hebben we met Dirk , Patrick en Chris een volle ziekenboeg . John was verhinderd en Timo loopt een half jaar stage in Zweden en Peer zit met zijn werk , zodat we 9 potentiële basisspelers missen. Toch wist Martin nog een aardig elftal op de been te brengen met behulp van “vaste invalkrachten “ Maarten en Duco , dit keer met aanvulling van Twan die ons kwamen versterken.

Opstelling als volgt . Winash in de goal Marcel , René , Daan en Jeroen achterin. Middenveld met GertJan , Martin , Maarten en Duco Twan valse spits en Rico diepe spits.

Drechtstreek had de aftrap en er was meteen druk naar voren en al in de eerste minuut zag Martin kans om langs de verdediging te glippen en misschien beter zelf had kennen schieten dan af te leggen want nu zat er een been van de Sliedrechtste verdediging tssen waardoor Ricardo de bal net voorlangs schoof.

Dit was voor Sliedrecht gelijk het sein om niet te hard en te snel naar voren te voetballen maar de bal in de ploeg houden en door het tikken vanzelf voor de goal van Drechtstreek te komen.

Doordat het middenveld wat hoger druk ging zetten kwamen toch de eerste lange ballen door maar die werden vakkundig onderschept door de verdediging.

Eenmaal was de aanvoerder er wel langs en moest René op rand 16 aan de noodrem trekken . De scheids wees al naar de stip , maar na overleg met de assistent scheidsrechter en overtuigingskracht van de genoemde speler , kwam hij op zijn beslissing terug en gaf ipv een strafschop een vrije trap.

De vrije trap werd door Winash tot hoekschop verwerkt .

Sliedrecht had wel het beste van het spel maar wij konden het goed bijbenen , niet dat we kansen hadden maar bij Sliedrecht stokte het ook voor de 16 meter . Iedereen hield goed positie en mannetjes werden overgenomen en dat kost wel veel kracht .

Zoals altijd heeft de tegenstander de tijd en snelheid mee en kon Marcel net niet voorkomen dat er vanaf links een voorzet kwam . René moest eigenlijk springen om de bal weg te koppen maar was aan de grond genageld , Jeroen net een stapje te laat bij zijn man die de bal ineen keer op zijn pantoffel nam en Winash kansloos liet . De achterstand was een feit. Sliedrecht ging hierdoor iets makkelijker voetballen waardoor wij via Rico een opgelegde kans kregen op de gelijkmaker , maar de keeper was goed bij de les en kon het schot keren .

Tot aan de rust was het verder Sliedrecht die niet meer verslapte en ook wij gaven geen kansen meer weg.

In de rust de wissels Denes – Jeroen , Sven – Winash en L1 voor GertJan.

Het werd een hele andere wedstrijd mede door de scheidsrechter die alles tegen begon te fluiten , de voorsprong was zeker te gevaarlijk en besloot hij Sliedrecht een handje te helpen . Maarten werd in de hoek gedreven en neergehaald , scheids gaf geen vrije trap en nadat de bal uitgetrapt was en een woordenwisseling ontstond kreeg Maarten geel voor commentaar op de leiding wat niet aan hem gericht was maar op de speler die hem neerhaalde.

Goed 10 minuten met 10 man . Een schepje erboven op om alle gaten dicht te lopen ,kostte zoveel kracht bij het 8e dat tijdens deze powerplay de 2-0 viel was dan ook geen schande. De wedstrijd werd wel feller maar vreemd genoeg werden alleen onze overtredingen bestraft .

Het 8e werd niet meer gevaarlijk en uiteindelijk capituleerde wij toen de 3-0 binnen viel . Zaak was nu dichthouden en de stand niet verder op te laten lopen .

Daar slaagde we dus wonderwel wel en stapte we moe , hard gestreden van het veld.

Maarten , Duco en Twan wederom bedankt namens het 8e voor jullie geweldige inzet we hebben van jullie genoten.

Volgende week De Alblas thuis .