Dirk Luteijn loodst DS8 brigade andermaal langs Streefkerk.

Streefkerk 4

6 april 2019 16:00

Fred Bloemscheer

Na de eerste ontmoeting op Streveland waar Drechtstreek 8 een mooie overwinning behaalde, kwam Streefkerk naar de Oostpolder voor revanche.

Dirk wilde eigenlijk met een 10 spelen , maar na overleg met de in de basis teruggekeerde aanvoerder Martin werd het toch 4-4-2. Dat hield in Winasch op de goal. Verdediging bestond uit Jeroen/Adriaan/Chris/Buks. Middenveld Timo/Baris/Daan/Gertjan. Spitsen Martin en Rico. De wedstrijd stond onder leiding van de charismatische Fred Bloemscheer.

Na het eerste fluitsignaal was het eerst een beetje aftasten van beide kanten. Streefkerk liet zien dat ze graag de bal in de ploeg hadden en Drechtstreek liet dat toe. Streefkerk kreeg de eerste kans maar Winasch kon redding brengen. Na een kwartier spelen kroop het 8e uit zijn schulp en het middenveld begon duels te winnen waardoor er naar voren gevoetbald kon worden. Dit resulteerde in een aantal hoekschoppen maar geen gewenst resultaat. Het spel ging vervolgens heen en weer met een iets gevaarlijker 8e . Streefkerk kwam weleens voor de goal maar de gedreven Chris liet zien dat inzet en inzicht prima samen gaat. Als ouderwetse libero stuurde hij de verdediging prima aan.

Toch leek Streefkerk op voorsprong te komen, maar Maikel zag een speler buitenspel staan en stak resoluut zijn vlag omhoog. Dit signaal werd overgenomen door de scheidsrechteren zo werd de ruststand doelpuntloos bereikt.
In het 2e bedrijf moesten
Gertjan/Timo/Jeroen/Rico/buks , plaats maken voor Denes/Merijn/ Patrick/Maikel en John.

Het spelbeeld veranderde er niet veel door. Nog steeds kon het beide kant opvallen en dit was zo een wedstrijd wie het eerst scoorde kon weleens de winnaar van de dag zijn.Na een zoveelste hoekschop voor Drechtstreek raakte de verdediging van Streefkerk in moeilijkheden toen Baris druk op de bal zette. In blinde paniek schoot de verdediger de bal in eigen doel.1-0 .

Streefkerk moest nu komen maar het middenveld speelde met een finesse waar de tegenstander geen vat op had . Baris en Daniël stofzuigde heel het veld en wonnen bijna alle duels . Drechtstreek 8 was de baas op het veld en liet dat duidelijk blijken , vandaag is er niets te halen. De moegestreden Maikel werd vervangen voor Rico. En koud in het veld werd hij na een prachtige onderschepping van Daan diep weggestuurd. Met de juiste snelheid viel de bal achter de verdediging en kon Rico de bal achter de keeper deponeren .2-0 wedstrijd gespeeld, zou je denken. Streefkerk wilde inderdaad nog wel maar Winasch stond nog een doelpunt in de weg en zo werd de wedstrijd zorgvuldig uitgespeeld.

De zevende overwinning van dit seizoen werd onder luid gejuich gevierd . Dirk ziet aanknopingspunten om hier verder op door te borduren. En met de op papier iets zwakkere tegenstanders zou het puntenaantal nog kunnen groeien.

De mooie foto`s bij het verslag zijn van Drechtstreek Huisfotograaf Piet van Beest .