ASWH 6 een maatje te groot voor Drechtstreek 8.

ASWH 6

24 november 2018 12:00

Buks Kemp

Koud was het afgelopen zaterdag. Tijdens het aanbreken van de dag was het grauw weer en als dan het zonnetje niet echt wil doorbreken dan hoor je je kleding aan te passen langs de kant van de sportvelden door laagjes te dragen. Tegenstander voor het achtste was ditmaal ASWH6 dat nog zonder nederlaag de derde plaats op de ranglijst innam. Een geweldige uitdaging aldus!

Met Buks als scheidsrechter van dienst en een aantal afwezigen uit de kern van het team (Jeroen/Chris afwezig en Rico enkelblessure) werden er op de donderdagavond na de training nog een drietal versterkingen opgetrommeld: Paul Prins en Gert-Jan Nijhuis trokken de voetbalschoenen weer eens aan en ook Robin Nijhuis (ofschoon hij later die dag nog aan de bak moest) was bereid om ons in ieder geval een helftje te helpen. Bedankt hiervoor! Het volgende team startte in de basis: Winash in de goal. Achterin L1/Marcel/Adriaan en Denes. Daarvoor Gert-Jan Nijhuis/Daniël/René en Paul Prins. Hiervoor opereerden Patje met als diepste spits Robin. Reserve stonden Martin/Gert-Jan van Veen/Patrick W. en John. Vanaf de aftrap liet ASWH gelijk zien waar ze voor kwamen: de drie punten. Ze zetten meteen de verdediging onder druk met verzorgd tikken maar de defensie om Marcel en Adriaan stond geconcentreerd te spelen. Ook Denes en L1 hadden de buitenspelers in bedwang maar Drechtstreek kwam maar zelden onder de druk vandaan. Er ontstonden heel wat penibele situaties waarbij we met kunst- en vliegwerk en door goed keeperswerk van Winash op de been bleven. Op het middenveld bracht de routine van Paul en Gert-Jan op schaarse momenten rust. Grootste kans van het 8e was van Robin die na een uittrap van de keeper twee man eruit liep maar in de zestien nét wat kracht en precisie ontbeerde om de wedstrijd op z’n kop te zetten. Helaas viel vlak voor de rust toch de 0-1 door een gemakkelijk gegeven penalty. L1 zette weliswaar een tackle in maar of hij de tegenstander raakte was maar de vraag. Winnie wist op formidabele wijze de pingel te keren, helaas werd de rebound wel in de touwen geschoten door een attente Ambachter. Arbiter Kemp floot hierna voor de rust.

In de rust zetten het driemanschap Dirk/OR en Martin de nodige omzettingen in gang. Martin zelf verving Robin, John ging links op het middenveld spelen waarbij Paul de plek van René in het centrum overnam tot 20 minuten van de tweede helft. Gert-Jan van Veen verving zijn naamgenoot op de rechterflank en Patrick W. nam de plaats in van zijn naamgenoot achter de spits. In de tweede helft vielen de ballen voor ASWH wél goed. Na de 0-2 werd er nog een tweede penalty gegeven aan de wit-zwarten. Ditmaal was Winnie kansloos tegen de inzet van de nummer 10 en stond de 0-3 op het bord. De wedstrijd was gespeeld. Drechtstreek probeerde nog wel een goaltje mee te pikken maar Martin, toch altijd goed voor één of twee kansjes, kon niet bereikt worden met een goede pass. In de laatste 10 minuten werd het ook nog 0-4 en 0-5. Mooi uitgespeelde doelpunten waarbij de moegestreden verdediging uit elkaar gespeeld werd. Al met al een sportieve wedstrijd met een verdiende winnaar. De derde helft was wél een prooi voor het 8e.

Volgende week om 14.30 uur staat er een mooie pot tegen Streefkerk 4 uit op het programma. Altijd speciale wedstrijden op Sportpark Streveland. Wie weet zit er, met wat vaste mensen weer terug, een mooie middag in het verschiet. Komt dat zien!