Drechtstreek 8 speelt zich veilig in derby tegen Papendrecht.

VV Papendrecht 8

11 mei 2019 14:30

P. (Patrick) Benjamins

Heel de week stond in het teken van de derby. Zelfs op de afsluitende training ging iedereen nog voor een basisplaats , al waren sommige zo zelfverzekerd hiervan dat zij dachten dat ze deze wel konden laten schieten.

Coach Dirk kende geen genade en zette zo Adriaan op de bank als voorbeeld naar de andere spelers.

Stefan was er wel maar die offerde zijn plaats op aan Randall die ons deze middag kwam versterken. Andere mensen hebben privéleges en daarom begon John gewoon in de basis.

Na 3 wedstrijden op rij gewonnen en de nul gehouden te hebben gingen we per fiets vol zelfvertrouwen naar het Slobbengors. Alhier somde Dirk de opstelling uit zijn hoofd op met Winash ,uiteraard iets later in de goal. Vlnr Jeroen,Randell,Chris en Buks. Middenveld Timo,Daan,Marcel en John. Spitsen Martin en Patrick K.

De wedstrijd begon zoals verwacht met een aanvallend Papendrecht ,die jeugdige behendige spelers in de voorhoede hebben lopen. Maar vaak willen die alles zelf doen en lopen zich stuk op de defensie van Drechtstreek8 . Nadat de storm was gaan liggen was het het 8e wat rustig ging opbouwen en uit het niets een kans creëerde waar Patrick net een teen te kort kwam .

Toch kwamen er ook kansen voor Papendrecht maar Winash wilde graag nog een keer de 0 houden, en met reflexen als Piet Schrijvers in zijn beste dagen hield Winash zijn doel schoon.

Uit een redding van Winash die de bal goed pakte , en tegen zijn natuur in het spel snel voortzette met een verre uittrap naar Martin. Zo de verdediging van Papendrecht verraste en Martin zijn 11-tal op voorsprong zette met een beken schot in de verre hoek van de keeper. 0-1 .

Het was eigenlijk tegen de verhouding in maar dit seizoen zit het eens mee bij het 8e. Winash had nog 2 hele goede reddingen en zo was de 0-1 tevens de ruststand.

Een paar omzettingen in de rust . Adriaan ging op de plek van Randall, die doorschoof naar het middenveld ten koste van Daan. Stefan voor Patrick k. Patrick W voor John. L1 en ouwe Reus hielden Dirk nog achter de hand als een soort jokers voor de laatste minuten.

Dit was een tactische meesterzet want meteen had het 8e het middenveld in handen en zorgde Randall met zijn inzet en inzicht voor rust in de ploeg.

Het was Martin echter die een loopactie op links begon en helemaal doorliep naar de rechterkant van de 16 en de bal langs de keeper wist te schieten en zo het net voor de 2e keer deed bollen. Drechtstreek zat op rozen en papendrecht kon er eigenlijk niets meer tegenover stellen. Martin maakte zijn Hattrick compleet door een diepe bal van Randall te verzilveren waar de keeper van Papendrecht blunderde en nog een verdediger van Papendrecht op comedycapers manier de bal niet wist tegen te houden.0-3 .

Na 310 minuten zonder tegendoelpunt moest Winash uiteindelijk toch capituleren op een verradelijk schot die hij niet klemvast kreeg. De oplettende spits van Papendrecht kon in de rebound de 1-3 binnen tikken.

Gelijk vanaf de aftrap werd er druk naar voren gezet en was het Randall die de achterlijn haalde 2 man uitspeelde en de assist op een niet te missen kans aan Martin gaf 1-4.

Het 8e speelde gecontroleerd maar niet meer zo geconcentreerd . Papendrecht ging toch wat meer druk zetten maar moest toezien hoe Martin zijn 5e van de dag maakte. 1-5 . heb nog even opgezocht hoe dat heet als je er 5 maakt maar die is nog niet gevonden , daarom geef ik Stefan de credits dat hij dit een pentakill noemt.

Met 1-5 zou het niet meer zo spannend worden maar plots was daar een smerige overtreding op Martin, maar keek heel Drechtstreek raar dat Stefan met geel naar de kant gestuurd werd.

Papendrecht ging hierdoor druk zetten. Voor de goal van Winash was het even hectisch en hij dacht daar de bal uit de lucht te plukken , toen Buks net zijn hoofd er tegen kreeg en de bal in eigen doel kopte.2-5

Met nog een paar minuten op de klok werden L1 en Daniël ingebracht om de druk van de goal te halen . Die paar minuten bleken er door de uitgeputte scheidsrechter 20 te zijn waarin Papendrecht nog een keer wist te scoren maar daar bleef het bij. Weer een prima overwinning door het sterke collectief .

Drechtstreek 8 heeft tot nu toe 30 punten verzameld en zich daardoor definitief “veilig”gespeeld.

Na de wedstrijd ging bijna heel het team uit eten bij de Griek en werd de overwinning doorgevierd in café de Trap af.

Volgende week thuis de wedstrijd tegen kampioen Sliedrecht en wie weet kunnen we daartegen nog een puntje afsnoepen.