Drechtstreek 8 uit balans van de schans

De Zwerver 6

10 november 2018 15:45

Na 2 back to back winstpartijen lonkte de aansluiting naar het linkerrijtje . Dat de ploegen aan elkaar gewaagd zouden zijn bleek wel aan het gelijk aantal punten . De Zwerver zou niet bepaald de hoogvlieger zijn waar we bij voorbaat punten aan zouden verspelen.

Met Dirk die de rol als coach deze week goed oppakte om een keeper te regelen , daar Winash afgemeld was en bij Sven geen gehoor kreeg , kwam Stefan ons versterken . Voor de rest was het allemaal eigen materiaal met toch een verrassende opstelling. Stefan in de goal dus . Buks , Denez, Adriaan en Gertjan . Middenveld Ricardo , Chris , René en L1 . Pw net ervoor en Martin diepe spits. De reservers waren John , Jeroen , Peer en Patje k. ouwe reus assistent coach.

De wedstrijd begon nat en koud en het 8e was nog niet heel scherp toen de eerste doelpogingen van de Zwerver al een feit waren. Na even warm gedraaid te hebben werd de wedstrijd langzaam overgenomen door Drechtstreek 8 . Na kansen voor L1 en Martin hield de tegenstander continu 3 man achterin wat betekende dat wij mooi konden aansluiten.

Dat leverde diverse gevaarlijke akties op maar geen doelpunten . Uit een hoekschop kon Denes nog wel zijn hoofd er tegen zetten maar de bal werd helaas van de lijn gekeerd waardoor de Zwerver met een bliksemsnelle counter weer aan de andere kant een scoringskans op.

Het kon alle kanten op en degene die eerst zou scoren zou weleens spekkoper kunnen zijn.

Na weer goed opbouwen kwam de bal links bij Chris die de bal naar het middenschoof op Pat W, die op zijn beurt Martin vond en deze met het puntje van zijn schoen de 0-1 binnen tikte .

Een verdiende voorsprong die met nog een kans voor Chris zomaar uitgebouwd had kunnen worden.

Drechtstreek 8 was de bovenliggende partij en net voor het rustsignaal was het Martin die de 2-0 op zijn hoofd had maar er net niet genoeg kracht achter kon zetten . Zo gingen we de rust in met de kleinst mogelijke marge van 1 doelpunt.

In de rust een Hongaarse traktatie van Denes en een goede analyse van de coach die lovend was over het spel maar toch de wissels doorvoerde daar iedereen moet spelen , met veel verschuivingen tot gevolg .

Dat dat gevolgen had bleek wel uit de de eerste 5 minuten van de tweede helft . De Zwerver had goed gekeken hoe wij voetbalde en anticipeerde op de eerste helft en vanaf minuut 1 gaven zij hoge druk en was Drechtstreek nog zoekende . Hiervan profiteerde de nummer 10 die met een droge schuiver Stefan wist te verschalken en de stand weer gelijk te trekken 1-1 . Kort hierna uit een onmogelijke hoek vanaf de achterlijn werd zomaar de 2-1 erin gerost . Het 8e had het even niet meer , en toen de 3-1 ook wel heel snel viel moesten we weer opkrabbelen en vechten voor wat we waard waren. We pakte de draad weer op net als voor rust en kregen 2 goede opgelegde kansen via Patje en GertJan maar helaas kon de aansluiting niet gevonden worden .

Dit alles koste zoveel energie zodat de scherpte er ook wel afging en kon de Zwerver uitlopen naar een geflatteerde 6-1 overwinning.

Helaas de puntenreeks niet voort kunnen zetten , volgende week geen programma voor DS8 maar de week erna gaan we naar Streefkerk.