Drechtstreek 8 pluimt Pelikaan 13.

Pelikaan 13

13 april 2019 12:30

De mannen van Drechtstreek 8 hadden de afgelopen weken niet te klagen over de aanmeldingen voor wedstrijden: telkens weer begonnen we met het maximum van 5 spelers op de bank. Een goed teken: met de sfeer en animo zit het uitstekend dit seizoen. Toen afgelopen zaterdag het Sportpark Bakestein in Zwijndrecht werd betreden was dit beeld verstoord; met in totaal 14 man (waarvan Duco en Jeffrey van het 5e ons versterkten) bereidden we ons voor voor de confrontatie met Pelikaan 13. Een blik op de ranglijst wees erop dat het een horde was die te nemen zou moeten zijn. Maar de resultaten van de laatste weken liet een stijgende lijn van de Peli’s zien. Desalniettemin begon Drechtstreek 8, tegen de gewoonte in, als favoriet de tweestrijd.

Coach Dirk stuurde de volgende 11 de wei in: Winash in de goal. Achterin Timo/Chris/Duco en Denes. Op het middenveld Jeffrey/Daan/ Martin en Rico met voorin het koppeltje Patje en Stefan. Op de bank derhalve begonnen Marcel, Patrick W. en Rob. Het was Pelikaan die, net als in de heenwedstrijd trouwens, de wedstrijd begon te domineren. De ploeg was tijdens de winterstop “gefuseerd” met een ander team en had een aantal goede aanwinsten. Voorin liep een grijze Ravanelli die razendsnel en levensgevaarlijk was. Maar het centrum rond Chris en Duco bleef geconcentreerd spelen en Drechtstreek beperkte zich in die fase tot tegenhouden. De ploeg speelde wat onrustig. Wat ook niet hielp was dat vanwege lichte blessures de twee spitsen Patje (kuit) en Stefan (onderkant voet) al vroeg vervangen moesten worden door Marcel en Patrick W. Veel meer dan afstandschoten hoog over richting Winsash’ goal kwamen de Peli’s niet. En ook het achtste kwam in de eerste 45 minuten niet tot scoren zodat de ruststand 0-0 bleef.

In de rust werd er wat geschoven: Martin verhuisde van het middenveld naast Jeffrey in de spits en Marcel ging meer centraal naast Daan opereren. Je kreeg het gevoel dat de ploeg die als eerste zou scoren zou gaan winnen. Met Martin kreeg de aanval meer dreiging: door zijn loopacties hield hij direct 3 verdedigers bezig. Maar Drechtstreek begon ook beter te voetballen. Marcel bracht meer rust in het spel en Patrick W toonde meer dan eens zijn vechtlust. Toen Rico vanaf links een bal voor wilde geven en je na dit schot hem ook ‘shit’ hoorde roepen, zeilde de bal plots over de Peli-doelman in de goal: Drechtstreek 8 stond op voorsprong! De 0-2 viel niet lang erna. Dit was een mooi uitgespeelde aanval die begon met een pass van Duco op Jeffrey. Met direct spel vond hij Martin die kaatste op de opstomende Daan. 1 op 1 richting de keeper en onder het oog van zijn vriendin faalde hij niet en was de marge verdubbeld. Een toekijkende kalverliefde stimuleert altijd! Dit schepte vertrouwen bij Drechtstreek 8. De backs Timo en Denes durfden ook vaker op te stomen zonder hun defensieve taken te verwaarlozen. Patrick W. was dicht bij een treffer toen hij komend vanaf rechts twee man het bos instuurde. Zijn schot dat volgde miste echter precisie. Jeffrey kwam als aanspeelpunt steeds beter uit de verf. Toen bij een counter via Martin de bal op links bij Jeffrey kwam en deze de bal laag voorgaf was het Patrick Wensveen die de 3-0 alsnog maakte toen hij met buitenkant rechts de keeper door de benen verraste. Jeffrey had nog een aantal goede kansen waarbij het geluk niet aan zijn zijde was. Toen de ingewisselde Rob over rechts op karakteristieke wijze de verdediger omspeelde werd de bal net voorlangs doorgetikt. Het was Rico die even later de 4-0 eindstand wél binnentikte en daarmee zijn tweede van de middag maakte.

Een prachtige overwinning voor Drechtstreek 8. Het biertje onder de douche smaakte opperbest en door het Hongaarse smulplankje van Denes en vriendin kreeg de overwinning op de thuisbasis tijdens de derby nog een feestelijk vervolg. Tot in de late uurtjes werd deze feestelijke middag gevierd. Nog 4 wedstrijden te gaan in de competitie. Het vervolg is op zaterdag 4 mei: Unitas thuis staat dan op het programma. Om 16.00 uur bent u uitgenodigd. Spektakel verzekerd!