Kopzorgen bij Drechtstreek 8

De Alblas 7

25 mei 2019 15:00

Het was alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Drechtstreek 8 moest afreizen naar sportpark Souburgh om tegen de Alblas de 6e plek veilig te stellen.

Geen wonderploeg maar staan wel 3e , geen gemakkelijke opgave dus. Met Kelvin uit van het 9e hadden we een welkome aanvulling op de gehavende selectie. Coach Dirk zette de volgende spelers in de basis. Uiteraard Winash in de goal. Buks,Adriaan,Chris en Gertjan verdediging . Het middenveld bestond uit Timo, Daan, Marcel en Patrick Wensveen. Spitsenduo Kelvin en Stefan. Ouwe reus was vlagger van dienst L1 en Jeroen namen bezit van de bank en Martin zou de 2e helft aanschuiven.

Door diverse feestjes en vrijwilligersavond op de club waren er de nodige spelers niet bij met hun hoofd en dat gaf de coach de nodige kopzorgen tegen een jong en fris de Alblas.

Het 8e begon dan ook niet goed aan de wedstrijd en waren overal een stapje te laat. Na een kwartier onder druk gestaan te hebben kwam er een voorzet van links waar Adriaan net onderdoor ging . De aanvaller van de Albas timede wel perfect en liet Winash het nakijken met een harde kopbal. 1-0 achter.

Hierna kwam er toch wat los bij het 8e en gingen we meer naar voeren voetballen. De duels op het middenveld werden meer en meer gewonnen door Daan en consorte. Nadat Timo de bal ontfutseld had en goed doorging op links leverde dat een hoekschop op. Kelvin lag deze precies op het hoofd van Daan , maar de bal spetterde op de lat terug het veld in. In de scrimmage voor de goal miste we net een grote teen om de bal over de lijn te krijgen.

Zo bleef het lang 1-0 en Stefan die getergd op het veld liep had steeds 2 verdedigers in zijn nek. Toch uit een snel genomen hoekschop van Stefan,slingerde PW de bal richting Adriaan die tegendraads inkopte, maar zijn poging net voorlangs zag gaan. Drechtstreek had het momentum en toen Stefan neergelegd werd in een 1 op 1 situatie had de scheids eigenlijk geel/of rood moeten trekken. Nu alleen een vrije trap die niets opleverde. Uit het niets scoorde de Alblas nog de 2-0 voor rust.

Met wat kleine aanpassingen voor de 2 helft kwam topscorer Martin in het team. Maar Martin moet eigenlijk altijd starten anders kan hij niet in de wedstrijd groeien. Nu was het de Alblas weer die met 8 wissels lekker doorwisselde en fris bleef. Dit nekte uiteindelijk de moegestreden verdediging en Winash kon de ballen 3-0 en 4-0 snel achter elkaar uit het net vissen. Met nog een paar goede kansen voor Martin en Stefan probeerde we het nog wel maar de 5-0 was het slotakkoord.

Toch een fantastisch seizoen met 10 overwinningen waarvan 4x de 0 werd gehouden door Winash. Martin bleek een echte goalgetter en scoorde zowel 5x als 4x en 3x in een wedstrijd ongekend.

Patrick Wensveen gaf aan ons te verlaten ,en Stefan wil het bij het 3e proberen. Jongen bedankt voor jullie inzet en geluk in je verdere carriere.

Nadat we weer op de club terug waren hebben we nog even een afzakkertje gepakt en konden we bij de bbq van het eerste aanschuiven . Dank voor de maaltijd en het bakken.

Rest mij niets anders te schrijven dan , tot volgend seizoen.