Overwinning en veel kaarten

Peursum JO19-2

3 november 2018 14:30

Arco Vermaas

Na een makkelijke overwinning tegen RCD, een zeperd tegen Pelikaan en een moedige strijd tegen FC Dordrecht, is vandaag Peursum de tegenstander.  In een mooi herfstzonnetje komt Drechtstreek lekker uit de startblokken met een voorzet van Brett G op Brett J die net een teenlengte tekort komt om de bal te raken. De vandaag wat lui ogende Brett G krijgt even later door een lob van Jarno de bal prachtig aangespeeld en heeft een schot op doel dat ik er al in zie gaan, maar de keeper zit er toch nog net met een hand aan. Even later is het duo Brett en Brett wel succesvol als Brett J de bal op de lat schiet, een verdediger de paal raakt en Brett G het af mag maken met een bal in de touwen. Het staat 1-0. En hoewel Drechtstreek de betere ploeg is, moet de verdediging aardig aan de bak, waarbij Jarno op een gegeven moment als een flipperkastbal tussen Greg en een Peursum-aanvaller heen en weer stuitert. Diezelfde Greg kan een Peursum-uitbraak slechts ten koste van een gele kaart voorkomen. Toch gaat het spel vooral  de andere kant op met een mooie pass van Tycho V, die helaas niet goed wordt afgerond. En ook Mike en Yari spelen vele tegenstanders uit en brengen Brett G in stelling, maar de schoten gaan over of raken de paal. Onze keeper weet gelukkig ook een bal uit de touwen te houden,maar dan zeilt een mislukte voorzet van Peursum zomaar prachtig in het doel en gaan we met een 1-1 gelijkstand de rust in.

Na rust is het Peursum die het voortouw neemt, maar gelukkig kopt Reza de bal heel zuiver weg. Achterin wordt hard gewerkt en Luca die uitglijdt, sprint zelf achter de aanvaller aan. En zo wordt het ondanks de toegenomen druk toch niet echt gevaarlijk.  Tussendoor voert Brett G nog even een beroepskeuzetest uit door de kramp in het been van de tegenstander te verhelpen. Er wordt hard gewerkt door o.a. Tycho van D en Gianni en de bal wordt regelmatig veroverd. Maar helaas schort het daarna bij iedereen vaak aan de scherpte van de passes. Toch heeft Reza nog een pracht van een kopkans, maar opnieuw staat de keeper goed opgesteld.  Gelukkig volgt daarna weer eens een aanval waarbij alles wel lukt. Jarno passt op Luca, loopt door krijgt hem terug en weet Brett G mooi aan te spelen, die schiet, de keeper grabbelt, laat los, Brett J prikt de bal al hobbelend over de doellijn. De verdedigers beweren nog de bal voor de lijn te hebben weggewerkt, maar het doelpunt telt. 2-1. De keeper van Peursum, die bij deze actie geblesseerd is geraakt, kan zich niet inhouden en loopt blijkbaar door stevig te schelden tegen 2 keer geel en dus rood aan. Even lijkt het grimmig te worden, maar uiteindelijk kiezen de mannen op het veld ervoor om te gaan voetballen. Peursusm werkt met man en macht om de gelegenheidskeeper te ontzien en Drechtstreek kan geen gebruik maken van de man meer situatie. Even lijkt Tycho V een kans te krijgen, maar het schot gaat over. Ik sta te ver weg om te zien wat er daarna gebeurt, maar hoor verhalen over natrappen door de een en spugen door een ander. Het resulteert in elk geval in ook een rode kaart voor Drechtstreek. De laatste minuten wordt het tien tegen tien en houdt Jens ondanks een slippertje het hoofd koel. De verdediging houdt stand en de drie punten zijn  binnen. Volgende week Kozakken Boys. Kijk uit voor onderschatting, want zij staan slechts onder jullie omdat ze nog niet zo veel wedstrijden hebben gespeeld. Dus scherp vanaf de eertse tot de laatste minuut.

groet Collarette