Drechtstreek 8 trekt lijn vorig seizoen door

DFC 8

31 augustus 2019 15:00

Zelf regelen

Op de laatste zomerse dag van Augustus konden we weer aan een nieuw bekerseizoen beginnen. Met een 13 tal zelf opgeleide spelers en 1 transfervrije zomeraankoop, had het 8e een aardige selectie voor deze wedstrijd.

Het 8e was op zoek gegaan naar een verbindingsspeler voor tussen de linnies en kwamen uit bij Frankie [toeval bestaat niet] .

Na op zijn eerste training al Chris van het trainingsveld geschopt te hebben werd zijn bijnaam al gelijk Frenk “the butcher”.

Maar goed de wedstrijd dus . Het was heel warm en interim coach Ouwe Reus stuurde de eerste helft de volgende 11 het veld in. Winash uiteraard in de goal en dan vertrouwdt vlnr Jeroen,Denez,René en Gertjan. Middenveld Timo, Marcel,Daan en Frank. Spitsen duo Patrick en Martin.

Chris,Adriaan,spelercoach Dirk begonnen reserve en L1 hanteerde de vlag als assistent scheidsrechter, de wedstrijd stond onder leiding van Walter Vermeer.

Na het eerste fluitsignaal begonnen beide ploegen behoudend aan de eerste helft. Het was na een lange tijd zoeken naar elkaar maar soms zater er nog leuke combinaties in. Het was echter DFC dat het sneller oppikte en het 8e onder druk zette. Toch kwamen ze er niet echt doorheen en probeerde voornamelijk vanuit de 2e lijn te schieten , maar daar verras je Winash niet mee.

Na de eerste echte kans voor Marcel die net niet tot een schot kon komen was het toch DFC wat met een verrasende korte combinatie voor de goal van Winash kwam en de 0-1 maakte.

Een domper natuurlijk , maar de strijdlust vanuit het vorige seizoen zat nog in dit 8e en via rustpunt Frank werd er steeds goed opgebouwd of even terug gespeeld naar de vrije man.

Na een lange trap van René op Martin die vrij voor de keeper stond kreeg deze de bal niet in het doel maar wel de doelman op zijn voet. Martin die niet wilde opgeven, bleef gewoon voetballen en na een voorzet van Daan kreeg hij de bal er in 2x wel in . 1-1 . Marcel had nog een aardige kans maar kreeg net de bal niet goed voor zijn rechterbeen waardoor DFC kon uitverdedigen. Daan had op slag van rust ook nog een kans maar die werd vakkundig door de doelman onschadelijk gemaakt evenals Daan. De scheidsrechter besloot gelijk maar voor rust te fluiten.

In de 2e helft werd heel de verdediging omgegooid. Chris en Alexander namen plek in het centrum Denes verhuisde naar rechtback voor Gertjan en Jeroen ging naar linksback. Dirk kwam voor Timo en Gert-Jan Nijhuis zou na 15 minuten voor Patrick erin komen .

Hoop gewissel maar het stond goed . Het 8e ging door waar het gebleven was lekker aan het combineren en afwisselend diepe ballen. Met Marcel diep op rechts weggestuurd die voor wilde geven op Martin viel de bal via de lat voor Martin zijn voeten. Martin toch niet geheel fit meer had nu 3 pogingen nodig om zijn tweede erin te schieten. Maar het 8e stond wel voor met 2-1. Het was nu aan Drechtstreek om de beslissing te forceren en met een fitte Martin was de marge al veel sneller opgelopen.

Het was open wedtrijd en kon ook zomaar de andere kant opgaan maar iedereen vocht in dit extreme warme weer voor wat hij waard was. DFC kwam er gewoon niet doorheen en kon uiteindelijk alleen maar losse flodders produceren.

Na de drinkpauze werd er nog gewisseld Timo voor de moegestreden Frank. Meteen na de drinkpauze waren we bij de les en was het toch weer Martin die de 3-1 opeiste.

We dachten misschien dat we er al waren en toen kwam er toch een vlammend schot van de laatste man van DFC die mee doorgeschoven was in een alles of niets poging nog iets van de wedstrijd te maken. Winash had hier geen antwoord op en stond het ineens 3-2 . Met nog 10 minuten te spelen maakte Martin plaats voor René .

Deze ging echter niet achterin spelen maar echt op de plek van diepe spits. Drechtstreek hield het aardig dicht achterin en na uitverdedigen van Chris kwam de bal bij René die de bal aan Timo meegaf . Timo zette een sprint aan en speelde zijn direkte tegenstander uit hierdoor moest de centrale verdediger instappen en juist op dat moment speelde Timo de bal naar de eerste paal waar René de bal met een prachtige aanname en zeker zo fraai afronde de bal tegen de touwen joeg. 4-2

Wedstrijd op slot met nog een paar minuten te gaan kwam het 8e ook niet meer in gevaar.

Prima teamprestatie en mooie dingen gezien. Gaat een leuk seizoen worden mannen.