Drechtstreek 8 verbreekt vloek van Hardinxveld.

Hardinxveld 9

21 september 2019 14:30

Na wisselvallige uitslagen in de bekervoorbereiding en na een goede opkomst bij de trainingen stond dan nu de competitie-ouverture op het programma. Het 8e heeft al zeker 8 jaar geen punten meer gepakt tegen de stugge wit-rode formaties. Zou het dit keer anders zijn tegen Hardinxveld 9?

Met de opkomst was niets mis: iedereen had blijkbaar zin in de nieuwe reeks. Maar liefst 16 man en zonder hulp van andere teams traden we aan op de Sluisweg in HV. In de basis begonnen Winash in de goal. Achterin Denes/René/Adriaan en Jeroen. Op het middenveld acteerden Peer/Marcel/Daniël en Timo. Achter de spits begon Chris en Martin startte op de vertrouwde plek voorin. Dit betekende dat Frank/Gert-Jan/John/Patje en Dirk op de bank plaats namens: klaar om het team te helpen.

Al gauw had het achtste door dat deze middag weleens naar wens zou kunnen verlopen. Hardinxveld 9 was een mix van jong en oud, speelde in een 4-4-2-formatie en had achterin een snelle verdediger die zich op Martin concentreerde en twee vaak opkomende middenvelders. René organiseerde verdediging naar behoren en iedereen wist welk mannetje gedekt moest worden. Drechtstreek 8 had meer balbezit en kreeg volop de gelegenheid om te voetballen. Bij één van de aanvallen over rechts leidde een familie-productie tot de voorsprong: Peer stuurde zijn broer Martin op maat weg en met een bekeken schuiver in de verre hoek zette hij de blauw-witte brigade op 0-1. Hierna ging het over en weer. Winash had een paar knappe reddingen maar de verdediging stond gewoon goed. Ook de driehoek Daniël/Marcel/Chris vocht voor elke meter en probeerde met vernuft de vaak gereedstaande Martin te lanceren. In een 1-op-1 situatie met de keeper werd Martin nét gedwarsboomd door een tackle op de bal van de laatste man. Het warme weer sloopte menigeen en al in de eerste helft kwamen Frank voor Peer en Patje voor Daniël. Doelpunten leverde dit niet meer op zodat met een 0-1 stand de kleedkamers opgezocht werd.

In de tweede helft kwam John voor Timo en Gert-Jan kwam voor Jeroen waardoor Denes naar de linkerkant verhuisde. De herstelde Daniël keerde weer terug voor de moegestreden Chris. De algemene tendens in de kleedkamer was dat we er nog niet waren maar dat een vroege 1-1 voorkomen moest worden en dat een 0-2 waarschijnlijk het voorportaal zou zijn voor het verbreken van de vloek van Hardinxveld. Drechtstreek bepaalde de wedstrijd: Frank bestreek de hele rechterflank en maakte het wit-rode verdediging lastig en aan de andere kant “outbody-de” John de tegenstander als in zijn jonge jaren. Hieruit bleek maar weer dat een goed bezette bank onontbeerlijk is. De tegenstander kreeg nog even hulp van vers jong bloed vanuit een ander elftal/andere wedstrijd maar na een corner van Patje vanaf links stond achterin het strafschopgebied de gereedstaande René te wachten op de doorgekopte bal. Hij controleerde de bal kort en jaste de bal met heel zijn ziel en zaligheid vol in de winkelhaak: 0-2!! De 0-3 viel niet veel later toen Martin aan de rechterkant ontsnapte en de bal na 2 bewegingen uiteindelijk in de rechterhoek binnentikte. Dit moest voldoende zijn! Of toch niet? De “jeugd” van Hardinxveld profiteerde van een onachtzaamheid in de Drechtstreek-verdediging waardoor plots de 1-3 op het bord stond met nog ruim een kwartier te spelen. Drechtstreek gaf alles. Winash pareerde een paar keer een mogelijke aansluitingstreffer. Martin werd nog vervangen door Dirk die daarmee voor het eerst weer sinds april 2018 voor het 8e in de competitie actief was. Uiteindelijk bleef het bij 1-3 waardoor de eerste driepunter van het seizoen een feit was. En nog wel ín Hardinxveld! Dit werd in de kleedkamer en nadien op het thuisfront nog even fijntjes gevierd.

Volgende week komt Oranje-Wit 10 op bezoek. Gezien de hoge uitslag van hun eerste wedstrijd zal dat een taaie kluif worden. We staan gepland als afsluiter: 16.00 uur op Sportpark de Oostpolder. De toegang is gratis.