Papendrecht 5- Drechtstreek 8 . Op een groen, groen knollenveld

VV Papendrecht 5

18 januari 2020 14:30

Op een koud en winderig Slobbengors moest het 8e aantreden voor een inhaalwedstrijd tegen het 5e van Papendrecht.

De roodzwarte accomdatie beschikt over een net zo slecht veld als bij ons in de Oostpolder en dan is het toch allemaal net iets anders als het kunstgras biljartlaken waar wij onze trainingen op doen.

Met een voltallige selectie van 16 man kwam Dirk tot de volgende opstelling voor de eerste helft.

Winash in de goal, vrnl Gertjan V, René, Marcel en Denez. Middenveld Gertjan N, Daan, Frank en Timo. Voorhoede Martin en Chris.

De jonge honden van Papendrecht begonnen voortvarend en hanteerde de lange bal naar de snelle buitenspelers. Denez en Gertjan konden ze goed opvangen en anders was er wel rugdekking van Marcel of René . Als die het afliten weten stond sta in de weg Winash nog in de goal. Nadat de eerste storm wat was gaan liggen konden we een beetje in ons spel komen . Bij balbezit was er echt wel drang naar voren maar of de bal hobbelde weg of de eerste aanname was ruk. Toch was het Chris die na een mooie aanval via Gertjan N en Frank voor de goal gezet werd maar nog scherpte mist om het af te maken.

De wedstrijd ging hierna richting DS 8 doel en met een paar fabelachtige reddingen wist Winash ons nog in de wedstrijd te houden. Maar nadat René op de achterlijn uitgekapt werd en de bal heel beheerst terug de 16 in werd gespeeld kon een roodzwarte het net wel vinden achter Winash. 1-0

Hierop kreeg Papendrecht gelijk weer een paar goede kansen maar Winash zat er elke keer goed bij.

Met nog zo een 10minuten te spelen voor de rust ging GertV in de fout met een tekorte terugspeelbal en dit was niet meer te herstellen 2-0 tevens ruststand.

Met de wissels Jeroen, L1, Kaj, Dirk en Peer kwam er vers bloed in het team na de rust maar ook de nodige omzettingen. Dit pakt niet altijd goed uit na de rust omdat we dan toch weer even moeten organiseren maar al snel was de 3-0 een feit en kort daarna de 4-0. Frank en Daan gooide nog meer energie in de wedstrijd en drukte de tegenstander verder op hun eigen helft . Mede door Kaj en Martin met hun snelheid voorin hielden we ze ook van onze helft af.

Het was Martin ook zelf die de bal onderschepte 2 man uitkapte en de bal met een mooie krul in de verre kruising plaatste.4-1.

Er werd door Denez meer naar voren druk gezet waardoor soms ook op buitenspel gespeeld werd want niet iedereen meer snapte na al die jaren met een libero gespeeld te hebben . Toch werd het nog jammer genoeg 5-1 en liepen we verslagen naar de kleedkamers.

Maar volgende week gaat het gebeuren dan moeten we er staan tegen onze oudere broeders van het ouwe 7e . De wedstrijd zal gespeeld worden in de Geusselt oftewel het stadion van MVV in Maastricht. Mocht u zin en tijd hebben , er rijd een bus vanaf de Oostpolder