Nieuw Lekkerland 7 temt Drechtstreek 8

Nieuw Lekkerland 7

16 november 2019 14:30

Drechtstreek 8 moest op bezoek bij een lid uit de top 3: Nieuw Lekkerland 7. Een uitwedstrijd op Sportpark Excelsior is qua accommodatie altijd weer een feestje. Echter is het kunstgrasveld van veld A eentje om van te gruwelen: een stroperig veld waar overmatig veel korrels op lagen en die door de specifieke stuit van de bal (ook voor onze technisch behendige spelers) het versturen van een nauwkeurige pass vaak in de weg zat. Maar ondanks dat mikten we op een stuntje na wat tactische overwegingen op de donderdagavond tijdens de afzakkertjes. Met een beetje geluk in de tweede helft had dit zeker tot de mogelijkheden behoord.

Vol goede moed begonnen we als volgt aan de wedstrijd: Winnie (net op tijd) in de goal. GertJan/ René/ Adriaan/ Buks achterin. Op het middenveld routine afgewisseld met jeugd met Frank en Timo op de flanken en Daan/Marcel centraal. Patje begon vlak achter de spits Rico. Aanvoerder Martin, de teruggekeerde Chris en Dirk begonnen derhalve op de bank met Ouwe Reus als vanouds actief in het coachvak. Van meet af aan werd duidelijk dat Drechtstreek begon met tegenhouden: langs de kant zag dat er misschien niet zo uit, maar het was Nieuw Lekkerland die de bal gaf aan Drechtstreek maar die bij balverlies met snelle uitbraken via de loopgrage aanvoerder en middenvelders levensgevaarlijk waren. Aanvankelijk waren dit voornamelijk afstandschoten waarmee Winnie nauwelijks getest werd. Adriaan voelde na een uiterste redding zijn lies opspelen waarbij Martin hem kwam vervangen en Marcel een linie zakte. Het waren uiteindelijk individuele fouten (passjes van Daniël op Buks/Gert Jan op Frank) tijdens de opbouw van de blauw-witten die Nieuw Lekkerland helaas in het zadel hielpen. Met een 3-0 achterstand en een hoop te bespreken gingen we de kleedkamers in voor de rust.

Gert Jan moest een feestje voorbereiden thuis en werd volgens afspraak vervangen. Ook Patje ging eruit waardoor Chris achter diepste spits Martin ging spelen en Rico zakte naar de linkerflank. Frank en Daniël werden het centrale duo en Dirk nam de rechterflank voor zijn rekening met Timo op de backpositie als stand-in voor zijn vader. Op het veld was de verdediging om René na de discussies in de kleedkamer beter georganiseerd: dat kwam enerzijds doordat Drechtstreek beter stond en de mannen gedisciplineerder dekten, aan de andere kant leek Nieuw Lekkerland het wel prima te vinden zo. Het achtste ging vol ten aanval. Vrij vroeg wist Martin met een diagonaal schot de doelman van de groen-witten te verschalken: 3-1. Toen na een duidelijke handsbal in het strafschopgebied van Nieuw Lekkerland de scheidsrechter een paar minuten voor Stevie Wonder speelde, was er commotie in de tent. Wonder boven wonder hield Drechtstreek het hoofd koel en creërde zelf een aantal open kansen die helaas allemaal nét niet verzilverd werden. Ook kwam de beslissende pass op het stroperige kunstgras vaak niet aan bij de spitsen. In de slotfase schoot Nieuw Lekkerland in een scrimmage situatie nog 2x tegen de lat maar uiteindelijk hield Winnie de tweede helft zijn goal schoon zodat de 3-1 eindstand op het scorebord bleef staan. Geen slecht resultaat tegen deze hoogvlieger in onze competitie maar het gevoel overheerste dat er meer in gezeten had.

Volgende week moeten we om 14.30 uur thuis tegen De Zwerver 4: dat wordt moeilijk kiezen voor de liefhebbers want Drechtstreek 1 speelt tegelijkertijd.