Drechtstreek 8 “steelt”3 punten.

Pelikaan 8

30 november 2019 16:00

E (Ed) den Dunnen

Terwijl iedereen in deze dagen de kerstboom opzet besloot het 8e de kerstboomopstelling af te tuigen en het 1-3-4-3 op te zetten. De van een blindedarmontsteking herstelde Dirk lepelde de opstelling uit het hoofd op onder toeziend oog van zijn boomlange assistent.

Met Winash op de goal , René centraal achterin en 2 mandekkers Buks en Adriaan. Middenveld bestond uit Jeroen, Daniël, Marcel en Frank. Voorhoede Ricardo ,Patrick en Martin. Dat hield in dat John, Timo, Gertjan, Peter en Denez aan de kant begonnen.  L1 nam weer de vlag ter hand terwijl Ed den Dunnen de leidsman was.

De tegenstander Pelikaan is een jonge ploeg met rare uitslagen maar ook maar 6 punten het zou dus zomaar kunnen betekenen dat we de aansluiting konden maken. Ze begonnen als gehoopt ook met 2 spitsten zodat de 3-4-3 een goede keus was .

Het 8e kon eindelijk de eerste minuten goed doorkomen en kwam zo beter in zijn eigen spel zoals het de laatste wedstrijden de tweede helft speelde. Met lef en agressie op de bal en bereid om voor elkaar te werken.

Toch was het Pelikaan dat meer balbezit had en constant het doel van Winash belaagde met schoten voornamelijk uit de tweede lijn. Deze waren niet altijd een gemakkelijke prooi voor onze eigen “black Panter” maar met katachtige reddingen hield hij zijn doel schoon.

Helaas moest Daan al snel het veld verlaten wegens gebrek aan energie en hiervoor kwam Gertjan in de plaats. Wilskracht voor routine . Met hierdoor een paar omzettingen op het middenveld bleef Drechtstreek goed bij de les.

Met een zeer goed uitgevoerde counter over 3 schijven was het Martin die goed doorzette en Patrick op de 16 meter wist te vinden. Patrick bedacht zich geen moment en liet het net voor de eerste keer bollen 1-0 voor Drechtstreek 8.

Pelikaan ging nu feller aanvallen maar het 8e speelde met het hart en vanuit hun taak. Toch maakte Adriaan een klein inschattingsfoutje van de snelheid bij de tegenstander en verraste hem volkomen door de bal van zijn voet te tikken en heel snel de 1-1 aantekende. Helaas moest ook Adriaan hierna geblesseerd het veld verlaten doordat een Peli op zijn knie belande en hij niet verder kon. Denez was de logische wissel.

Met nog steeds de snelle mannen op de flanken en een uitstekend doordekkend middenveld en een onpasseerbare keeper wisten we zonder verdere schade de rust te halen.

De wissels die nog over waren, Timo, John en Peer werden in het systeem gepast ten faveure van Martin, Jeroen en Marcel.

Nadat Ed den Dunnen zonder zijn assistent L1 floot voor het begin van de tweede helft waren de lichten inmiddels ook aangegaan op het donker wordende Oostpolderpark. L1 had zijn vlag gevonden en dat was maar goed ook want die zou nog van pas komen.

Het 8e lag continu onder vuur , maar waar de bal de 16 meter inkwam stond René of Winash wel in de weg om Pelikaan van het score af te houden. Het leek wel waar de bal was met een schot op doel dat de handschoenen van Winash wisten waar ze moesten zijn op dat moment.

Toen met een vrije trap van buiten de 16 ingebracht werd en het 8e scheen te moeten capituleren was het de assistent scheidsrechter L1 die buitenspel had opgemerkt, de scheidsrechter kon niets anders doen dan meegaan in dit vlagsignaal en zo stond het nog steeds gelijk.

Na ongeveer een twintig minuten spelen kwamen Martin en Daan  er weer in voor de moegestreden Gertjan en Patrick. Marcel had al iets eerder Peer vervangen en stond nu linksachter. Nu Martin er weer instond konden we op zijn snelheid gokken als we er weer eens uitkwamen. We gingen weer iets meer vooruit voetballen en zo een 10 minuten voor tijd was het Frank die geweldig zijn man opzij zette en met een goede voortzetting Martin wist te vinden. Martin ging er als een speer vandoor en Timo zorgde voor de aansluiting en de tweede treffer voor het 8e . 2-1 geheel tegen de verhouding in maar wel lekker gevoel.

Pelikaan probeerde het nog wel maar kon de muur niet slechten en toen Ed afblies voor het einde van de wedstrijd viel iedereen elkaar in de armen om de overwinning te vieren.

Het bleef nog lang gezellig in de kantine.
Ps foto's aangeleverd door Piet van Beest.