Drechtstreek 8 zakt dieper weg

Sliedrecht 10

9 november 2019 16:00

Fred Bloemscheer

Na een weekje rust wegens afgelastingen kon het 8e over een voltallige selectie beschikken van 16 man, ondanks de zieke John en geblesseerde Chris en ouwe reus.

Voor speler/coach Dirk was dan ook de uitdaging om tegen het altijd lastige Sliedrecht een goede opstelling uit zijn hoge hoed te toveren.

We begonnen met de volgende 11 . De jarige Winash in de goal met vlnr daarvoor , Jeroen, Marcel ,René en Buks. Middenveld Timo, Daan, Frank en Gertjan tussen de linie Patje en spits Martin.

De wedstrijd stond onder leiding van good old Fred Bloemscheer. Aftrap 16:00

Na de aftrap een rustig zoekend 8e naar de voetballende oplossing en Sliedrecht liet dit toe tot halverwege eigen helft . De gelijk opgaande wedstrijd werd na een minuut of 20 opgebroken door  balverlies van onszelf waardoor we net dat ene mannetje in de omschakeling miste en Sliedrecht daar vol van profiteerde en de 0-1 achter Winash wist te schieten.

De doelpunten tegen komen altijd in salvo`s en niet veel later lag er via een indraaiende hoekschop waar een opgekomen verdediger tegen aanliep de 0-2 erin.

Het rustige van het begin ging over in alle ballen op Martin, en daaruit kwam ook een hele goede kans. Maar waar vorig jaar alles raak was zit het dit seizoen gewoon tegen, en ook de keeper was goed en werkte de bal met zijn voeten naar de buitenkant. Dus ipv 1-2 kregen we de 0-3 om onze oren in een kwartier tijd was de wedstrijd wel gespeeld.

Toch hielp de leidsman in het paars ons weer in het zadel door een dubieuze terugspeelbal als doelpunt goed te keuren. Na hevige protesten en overleg met de assistent werd toch de goal gegeven en gingen we met 1-3 de rust in.

De niet geheel fitte frank ,Gertjan Patrick werden vervangen voor Dirk, Ricardo en Adriaan. Met een paar tactische omzettingen begon het 8e voortvarend aan de 2e helft en Rico had de aansluitings treffer op zijn schoen maar zoals gezegd de keeper van Sliedrecht was niet slecht en ook deze bal was een prooi voor hem. Sliedrecht kwam nog maar mondjesmaat op onze helft en het kon ook niet lang duren voor we zouden aansluiten . maar helaas kwam het daar niet van. Steeds de laatste pass kwam niet aan of er zat weer een verdediger van Sliedrecht tussen. Na het uitblijven van de goal werd er nog meer strijd ingegooid en Fred kreeg het steeds moeilijker om de juiste beslissingen te nemen.

Nadat Sliedrecht weer eens over de helft kwam was er een duidelijk resoluut vlagsignaal van L1 die door de invallende duisternis en zwakke verlichting over het hoofd werd gezien door Fred. Zo kon voor Sliedrecht toch wel de veilige  1-4 gescoord worden. Na lang overleg met de assistent scheidrechter besloot Fred hier niet in mee te gaan en keurde de goal goed.

Na nog een alles of niets offensief bleef het 8e weer met lege handen en staat nu stijf onderaan.

Ondanks dit, en het late tijdstip willen wij als team DS8 toch ook de snackhoek complimenten maken dat ze het voor elk team nog mogelijk maken om de lege magen met een heerlijk loempia menu te vullen. Hulde hiervoor.