Drechtstreek 8 verliest van zichzelf

De Zwerver 4

23 november 2019 14:30

Fred Bloemscheer

Met de mededeling van Ad Interim ,Ouwe Reus, dat speler /coach Dirk met een acute appendicitis was opgenomen in het ziekenhuis en onder het mes was gegaan sloeg hard binnen in de kleedkamer.

De eerste vragen dienden zich gelijk aan. Hoe zit het met de bierpas en de afzakkertjes. Allemaal dilemma`s die waarschijnlijk door de hoofden spookten van de spelers, want op het veld waren ze geen schim meer van de week ervoor.

Met een opstelling vanaf een briefje werden de volgende namen voor de basis opgelezen.

Winash in de goal. Dan Jeroen, Marcel, Adriaan en Denez achterin. Middenveld bestond uit Timo, René, Gertjan en Peer. Hiervoor Martin en Patrick diepe spits.

De wedstrijd stond weer onder leiding van Fred en zijn assistent L1.

Goed de wedstijd dan. Na 3 wedstrijden op kunstgras bleek het bijveld over kuilen en putten te beschikken, en hierdoor was er vanaf de aftrap geen controle over de bal en liepen we na 14 seconden voetballen al tegen een 0-1 achterstand aan. Opnieuw beginnen dus en ditmaal ging het een minuut of vijf goed voor we tegen de tweede treffer aanliepen. Nou Lekker begin. Maar eenmaal wakker gingen we iets meer van de goal af voetballen dat resulteerde in een schot op de paal van Patrick. Na de weer een tegengoal, de 3e inmiddels werd er vanaf de kant door Ouwe reus ingegrepen en een tactische omzetting gedaan. Dit resulteerde in iets meer rust achterin en meer grip op het middenveld. Toch met kleine gemene overtredingen die door de leiding weggewuifd werden haalden de tegenstander ons meer en meer uit ons spel en werd er zelfs nog een treffer voor rust geincasseerd en was het zelfs 0-4 bij rust.

Wat een deceptie voor het al weken in crisis zittende 8e . De beker moet waarschijnlijk eerst helemaal leeg voordat we weer eens positief kunnen afsluiten.

In de rust natuurlijk weer de gebruikelijke wissels. En dan ineens is daar het vuur weer bij het 8e . Het was Daan die het net vond na twee minuten spelen en de ons op het scorebord zette met 1-4.

Kon het dan toch? Drechtstreek ging verder naar voren voetballen en zette hoog druk . Frank was los en werd door de keeper onderuit geschoffeld maar de scheids wilde van een strafschop niets weten. Martin had ook een goede kans op de aansluitingstreffer maar het geluk ontbreekt nog.

Natuurlijk deed de tegenstander ook nog wat terug en uit een tegenaanval waar de spits helemaal naar buiten was gedreven en Winash het duel had gewonnen liep er een onverlaat hard in op hem. Dat moet je bij Winash niet doen en die deelde dan ook gelijk zijn vuist met de tegenstander.

Met een terechte rode kaart voor Winash nam Denez de handschoenen over. Maar met 10 tegen 11 en geen echte keeper op goal liep de stand snel uit naar 1-7 waarna Fred ruim voor tijd af floot om het niet uit de hand te laten lopen daar de wedstrijd steeds grimmiger werd.

Met de mededeling dat Dirk weer herstellende is en hem volgende week aan de zijlijn kunnen verwachten sloten we met een biertje van de jarige Patrick de wedstrijd af en kijken we alweer naar volgende week.

Pelikaan thuis om 16:00 op het kunstgras. Misschien wordt dat de ommekeer voor het 8e.