ASWH8 laat vechtend Drechtstreek 8 kansloos.

ASWH 8

7 december 2019 14:30

De laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2019 stond alweer op het programma. De uitwedstrijd bij ASWH zou plaatsvinden op het zompig veld 4 onder herfstachtige omstandigheden: grijze lucht, lekker veel wind maar gelukkig grotendeels droog. Tegelijkertijd vond op het hoofdveld de tweede divisie-pot ASWH-HHC Hardenberg plaats: dat was een moeilijke keuze voor de aanwezige toeschouwers op het sportpark.

Daar we de vorige week tevreden waren over de (winnende) 3-4-3 formatie was het strijdplan dezelfde. Winnie in de goal met René als laatste man en zijn twee verdedigende companen Jeroen en DS6-invaller Chris van Es. Het middenveld bestond uit Gert-Jan/Frank/Daan en DS6-speler Lars Piek. Voorin startten Martin/Timo en Rico. Op de bank namen Marcel en Patje plaats: Adriaan gaf de voorkeur aan een rustperiode om wat “oude mannen”-pijntjes te doen laten genezen. Ouwe Reus en L1 waren ook van de partij om het team vanaf de kant te ondersteunen.

De wedstrijd ging in de beginfase op en neer: ASWH had weliswaar een aantal jonge goede voetballers in hun arsenaal maar als geheel voetbalden ze het 8e niet stuk. Sterker nog: we kregen de gelegenheid om te voetballen. Als je dit gegeven combineert met een portie strijd dat geleverd werd op het middenveld via Daan en Frank, dan kan je de wedstrijd lang close houden. Na een goede hoekschop van Rico kopte Martin met een soort boogje richting de linkerkruising. De ASWH-doelman sloeg de bal nog even definitief achter de lijn in het doel zodat Drechtstreek 8 0-1 voorkwam. Een terechte voorsprong ook al resulteerde dit in een offensiever spelend ASWH. Timo moest na een tik op zijn enkel vervangen worden door Patje. Vlak voor rust viel helaas de gelijkmaker: na een wat flipperkast-tafereel was een schot Winnie te machtig en ook René en Jeroen die op de lijn een uiterste reddingspoging deden slaagden daar niet in: 1-1. Tot overmaat van ramp blesseerde ook Gert-Jan zich zodat Marcel de laatste minuten van de eerste helft voltooide.

In de rust werden de puntjes nogmaals op de i gezet en wilden we aanvallend iets meer forceren door Martin meer aan de bal te laten komen in de spits via de snelle lange bal. Helaas viel de voorsprong aan de verkeerde kant: na een mooie voorzet vanaf links werd de kopbal van de spits tegendraads ingekopt. Winnie was kansloos en het stond 2-1. Nog voelde het aan alsof we de wedstrijd konden keren. Martin had na een onderschepping nog een grote kans van afstand met de keeper uit de goal maar zijn eerste aanname liet hem in de steek. Zo viel de 3-1 eigenlijk onreglementair na een botsing met Winnie in “zijn” vijfmetergebied. Na excuus van de scheids floot hij alsnog gewoon voor een aftrap. Lange tijd bleef deze stand op het scorebord staan, maar het 8e kon geen vuist meer maken en kreeg geen echt grote kansen meer. Dat na een afstandsschot in blessuretijd de 4-1 nog gemaakt werd was slechts voor de statistieken.

Het kalenderjaar 2019 zit erop! Voordat de competitie hervat in februari 2020 hebben we nog een leuk intermezzo in Maastricht op 25 januari. Dat betekent fit blijven, pijntjes laten verdwijnen, nog een paar scherpe trainingspartijen en we kunnen weer.....!!!!