Sliedrecht 10 sloopt Drechtstreek 8.

Sliedrecht 10

8 februari 2020 14:30

“Doe het lekker zelf!” Dit klonk vanaf het veld naar aanwijzingen vanuit de dug-out tijdens de wedstrijd afgelopen zaterdag. Het gaf een beetje de sfeer aan tijdens een kansloze missie in een druilerige setting op een loodzwaar veld tegen een Sliedrecht 10 dat qua tempo en spel Drechtstreek 8 de baas was. Dit terwijl we met goede moed aan de klus begonnen.......

Met Winnie op tijd in de kleedkamer gaf OR de aanwijzingen tijdens het oplezen van de opstelling: uiteraard onze “zwarte panter” (cabaret) in de goal; de achterste linie bestond uit Jeroen/Adriaan/René/Buks. Op het middenveld startten Peer/Daniël/Martin en Frank. Daarvoor opereerden Chris met als diepste spits Rico. Op de bank derhalve begonnen Patje/Gert-Jan/Timo en Dirk. Vanaf minuut 1 stond het 8e onder druk maar het duurde toch nog een kwartier voordat de openingstreffer viel. Vanaf de Sliedrechtse rechterkant verzilverde de kleine nummer 13 een hoge bal koppend in de goal. Deze zelfde nummer 13 was er ook als de kippen bij toen een bal richting Winnie’s goal hobbelde en hij profiteerde van een misverstand tussen keeper en verdediging door attent zijn tweede kopdoelpunt te maken. Deze 2-0 was tevens de ruststand. Deze had hoger kunnen uitvallen maar Drechtstreek had het geluk dat het vizier aan Sliedrecht-zijde niet op scherp stond. De enige wapenfeiten die blauw-wit kon melden waren een aantal snelle counters via Rico die zich helaas niet in een goede scoringspositie kon brengen.

In de tweede helft volgden een aantal omzettingen: René ging eruit en Chris zakte als laatste man een aantal linies. Verder ging Gert-Jan rechtsachter spelen op de plaats van Buks. Dirk nam het plekje van Peer over, Patje ging op de plek van Chris spelen en Timo ging voor Rico in de spits spelen. Ondanks de goede inzet en getoonde vechtlust veranderde het spelbeeld niet. Sliedrecht kopte zijn derde goal na een hoekschop binnen en de voorsprong werd op regelmatige wijze vergroot tot 6-0 waarbij de onvermoeibare Daniël nog onze grootste kans op de ere-treffer had door hard op de paal te schieten.
Een wedstrijd om snel te vergeten maar dat deden we dan ook door In de kleedkamer met een paar sixpacks Hertog de jarige “Abraham” en onze laatste man René toe te zingen. Volgende week begint de wedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland 7 gewoon weer op 0-0. Als afsluiter van de middag om 16.00 uur op de Oostpolder. Toegang is gratis met aansluitend de PUBQUIZ in de Drechtstreek-kantine. Komt allen!