De Alblas 6 brengt Drechtstreek 8 weer terug op aarde.

De Alblas 6

7 maart 2020 13:15

Na de verrassende zege op Nieuw-Lekkerland verkeerde het 8e in een soort roes... Laatste minuut de winst pakken en een hele rits prachtige foto’s om na te genieten. Maar afgelopen zaterdag op Sportpark Souburgh stond de volgende klus weer op het programma: De Alblas 6 bleek in de heenwedstrijd in Papendrecht (1-3 verlies) niet een wonderploeg te zijn. De opkomst was weer onverminderd groot zodat een mooie voetbalmiddag in het verschiet lag.

Coach OR werd in zijn openingsrede bruut gestoord door Adriaan (wat hem overigens niet zijn basisplaats kostte). Winash startte in de goal. Achterin vlnr Jeroen/René/Adriaan en Marcel. Op het middenveld beginnen Timo/Daan/Martin en Peer. Chrissie als “flauwe spits” daarvoor met Rico in de punt van de aanval. Reserve en derhalve op de bank beginnend: Frank/Gert-Jan en Dirk. De tegenstander begon rustig en liet Drechtstreek eerst komen. Dit speelde ons in de kaart omdat we op die manier zekerder werden in het samenspel en we kregen zelfs in de eerste twintig minuten de beste kansen en hadden een licht over(ge)wicht. Bij een rits corners mooi getrapt door Rico verzuimden Adriaan en ook Martin raak te koppen. Bij een tegenaanval van De Alblas mislukte de buitenspelval achterin en ging er een groen-rode spits alleen op Winash af. Deze wist hem alleen op onreglementaire wijze te vloeren waarna Winnie zelf ook even “dizzy” was. De pingel daarna werd benut. Helaas voor Drechtstreek was de flow weg en maakte De Alblas de wedstrijd in 10 minuten dood door eerst de 2-0 te maken en weer door een misverstand in de verdediging de niet-buitenspel-staande spits vlak voor rust de 3-0 te scoren. Op die manier leek de tweede helft een kansloze missie.....

In de rust werden de afspraken nog eens goed gemaakt wie nu wie pakt en hoe te handelen als spitsen en middenvelders door elkaar gaan zwerven. Gert-Jan kwam voor Jeroen, Dirk voor Peer en Frank kwam Chris aflossen waarbij Martin meer aanvallend naast Rico kwam te spelen om optimaal van de wind mee te profiteren. Het eerste kwartier ging gelijk op: de achterhoede en middenveld van het 8e gingen geconcentreerd aan de slag. Met een gelukje (vrije trap van Frank en twee keer een stuit waarop de keeper niet rekende) keerden we terug in de wedstrijd: 3-1. Halverwege moest keeper Winash zijn botsing uit de eerste helft toch bekopen en zo moest Peer zijn “zwarte panter-tenue” uit het vet halen en kwam Winnie vervangen. Martin had na een mooie aanval over rechts de 3-2 nog op de voeten maar de bal ging helaas over. De definitieve kill kwam 10 minuten voor het einde: na een voorzet vanaf hun rechterkant glipte de bal tussen verschillende Drechtstreek-benen door zo naar de tegenstander. Deze aarzelde geen seconde en schoof de bal langs de tot dan toe foutloze keeper Peer tot de 4-1 eindstand. Een te hoge nederlaag voor een reële afspiegeling van de wedstrijd maar zo gaan sommige wedstrijden nu eenmaal.

Volgende week De Zwerver 4 uit: weer een moeilijke pot. Wordt het weer eens “glans op De Schans” voor Drechtstreek 8?