Drechtstreek 8 pijnigt koploper Nieuw-Lekkerland

Nieuw Lekkerland 7

15 februari 2020 16:00

Zelf regelen

Sinds 30-11 vorig jaar kon het 8e in de reguliere competitie weer eens drie punten toevoegen aan het totaal. Drechtstreek 8 slaagde erin om als degradant de  koploper pijn te doen in de strijd om het kampioenschap.

Na een stap terug van Dirk als coach moest Ouwe reus het nu zelf waarmaken en met de volgende opstelling kreeg hij het gelijk aan zijn zijde.

Ter vanvanging van Winash stond Mike in de goal. Dan vlnr, Jeroen, Denez, Adriaan en Buks. Een linie ervoor Rico, Martin, Marcel en Timo. Tussen de linie Chris en spits Patje.

Daan,Dirk,René en Frank zaten op de bank, terwijl Gertjan en Peer als toeschouwer aanwezig waren.

Bart Verhoeven was scheidsrechter van dienst en onder diens eerste fluitsignaal begon de wedstrijd.

Nieuw-Lekkerland zocht meteen de aanval en lieten zien waarom zij de koploper waren. Het 8e werd in de eerste minuten gelijk naar achter gedrukt. Toch lieten ze ons na een afgeslagen aanval ook de ruimte om op te bouwen maar balverlies in de laatste fase zorgde weer voor een tegenaanval. Na een minuut of 10 konden we het tij dan ook niet keren en viel de 0-1. Drechtstreek 8 rechtte de rug en had niets te verliezen en ging fairbank op de aanval spelen. Dit resulteerde in een paar hoekschoppen, en uit een van deze genomen door Rico zag de meegekomen laatste man Adriaan het gaatje waar de bal terecht zal komen. Als Airwolf vloog hij met het hoofd naar voren en kopte de bal keihard achter de kansloze keeper. Wat een heerlijk geluid maakt dat net dan als je bal er langs hoort gaan. 1-1 De bank veerde ook op en kwamen superlatieven tekort om deze goal te omschrijven.

Met de aanwakkerende storm Dennis in de rug kreeg het 8e meer grip op de wedstrijd en zelfs Chris kopte uit een hoekschop nog bijna raak , ging maar net voorlangs.

De backs Jeroen en Buks liepen ook aanvallend mee waardoor er met meer druk dan anders naar voren werd gevoetbald. Hierdoor speelde het vooral op helft van Lekkerland af . Martin wist een bal te onderscheppen en met moeite kreeg hij de bal nog bij Patje die gelijk afdrukte en de bal net onder de lat in de verre hoek liet vallen 2-1. Nieuw-Lekkerland leek aangeslagen en begon te zeuren over de kleine overtredingen , maar Bart hield het kort en was onberispellijk in zijn beslissingen. De 2-1 werd gehaald tot de rust en zo was het genieten in de kleedkamer onder het genot van een warm bakkie thee.

Frank en Daan kwamen erin voor Marcel en Buks  terwijl Dirk later voor Patje in zal vallen.

Nu Lekkerland de wind in de rug had en gebrand waren om met winst te vertrekken was het zaak om de gelederen gesloten te houden. Met de linies kort opelkaar waar Timo,Daan en Martin de middenvelders opvingen was het moeilijk het gaatje te vinden voor Lekkerland. Toch kwam de spits 2x op identieke wijze voor Mike te staan maar kon hij alleen het zijnet vinden. Denez moest het strijdtoneel verlaten door een blessure, en hoewel René dan de logische wissel zou zijn koos Ouwe Reus voor Marcel. Het 8e kwam  nog maar mondjesmaat maat onder de druk uit en bij een counter over links werd de ingevallen Dirk hard in de rug geduwd en schaafde zijn aangezicht over het kunstgras.[zie foto`s]

Het leek er alle schijn van dat Patjes goal de winnende zou zijn maar door de blessures van Denez en Dirk trok Bart 7 minuten bij, en in de 92e minuut vond Nieuw-Lekkerland zijn gelijkmaker.2-2

Het zou toch niet gebeuren dat we hier geen punten aan overhielden. Flashbacks van 10 jaar geleden spookten door het hoofd toen we ook een overwinning in handen hadden maar door veel blessuretijd alsnog verloren.

Maar terwijl Nieuw-Lekkerland aandrong om dit ook te gaan doen was er nog een alles beslissende pass van Rico op Martin die de laatste man van zich afschudde en Nieuw-Lekkerland pijn deed in de 96e minuut. Nadat hij de verdediger had afgeschud lag de weg vrij naar de keeper en ook die wist hij te verschalken met een geplaatst schot bezorgde de aanvoerder zijn team de overwinning.

Nu 2 weken herstellen van de uitputtingsslag en daarna De Alblas uit .
meerdere mooie foto's van Piet van Beest bijgevoegd waarvoor weer onze hartelijke dank !