Drechtstreek 8 -Hardinxveld 9 Hoge pieken, diepe dalen

Hardinxveld 9

1 februari 2020 12:00

Zelf regelen

Na de klinkende overwinning van vorige week die na het weekend in mineur eindigde door het aangekondigde afscheid van L1. Niemand binnen het 8e had dit aan zien komen maar L1 scheen al eerder deze beslissing genomen te hebben.

Maar goed het vizier moest weer op zaterdag gericht worden en tegen Hardinxveld hadden wij aan het begin van het seizoen een goed resultaat gehaald, waar wij de helft van onze punten bijelkaar gesprokkeld hadden.

Op een winderig sportpark Oostpolder toverde Dirk de volgende basis uit zijn hoge hoed. Met een late Winash die door Martin uit zijn bed werd gebeld op doel bestond de achterste linie uit Jeroen, Adriaan, René en Buks. Middenveld Timo, Daniël en Frank. En de driemans voorhoede bestond uit Chris, Patrick en Martin.

Met de support van de gestopte L1 coaching Ouwe Reus en de 4 reserves stonden er al wat toeschouwers.

Maar toch waren er nog een aantal ouders naar hun zoon komen kijken om vervolgens te concluderen dat het allemaal niet meer zo snel gaat als bij de kleinzoon op het wetraveld.

De wedstrijd stond onder leiding van E.den Dunnen.

De wedstrijd dan, Hardinxveld samen met ons de rode lantaarn dragend begon voortvarend aan de wedstrijd om binnen 5 minuten de 0-1 te scoren.

Hierna volgde een boeien box to box wedstrijd die alle kanten op kon gaan. Drechtstreek speelde voornamelijk op de andere helft maar moest o zo opletten op de scherpe counters van de bezoekers.

Het 8e kreeg kansen op de gelijkmaker maar het zit in de competitie allemaal niet mee. Martin kopte uit een voorzet over de keeper heen die toch redding kon brengen. In de rebound hiervan kwam Chris een teen tekort om de stand gelijk te trekken. Meerdere hoekschoppen door Frank konden net niet het hoofd van een blauw witte vinden, en uit zo een situatie kwam de 0-2 . Uitgecountert over meerdere schijven was hardinxveld wel effectief. De rust werd zonder verdere kleerscheuren gehaald.

Ricardo/Patrick, Dirk/ Chris, Gertjan/Buks Marcel,Timo en Peer voor Jeroen waren de wissels die doorgevoerd werden.

Het 8e begon gelijk vol op de aanval en Martin wist de bal bij Rico te krijgen maar die miste helaas voor open doel de kans op de aansluiting.

Drechtstreek hield echter de druk op de goal van de tegenstander en maakte het spel. Toch konden we dat gaatje in de verdediging niet meer vinden. Uit stilstaande situaties waren er nog een paar mogelijkheden maar het 8e kwam voor het eerst niet tot scoren dit seizoen en moest zelfs nog toezien hoe Hardinxveld er 0-3 van maakte, wat ook de einduitslag betekende.

Na de wedstrijd werd L1 nog in het zonnetje gezet door zijn ex ploeggenoten onder het genot van een biertje en cola.

L1 we zullen je inzet en enthousiasme missen in de wedstrijden maar de doldwaze akties niet natuurlijk.[cabaret]

Volgende week Sliedrecht uit , ook altijd lastig.