Drechtstreek 8 komt net te kort

VVAC 5

19 september 2020 14:00

Robin Plieger

We mogen weer. De competitie is weer gestart na 3 veredelde beker/oefenpartijtjes was het nu weer voor het echie.

Helaas had de voorbereiding de nodige blessures opgeleverd zodat coach OR bij het 6e gingen shoppen voor versterking.

Chris, Pepijn, Robin N en Lars waren bereid gevonden En Robin P wilde wel fluiten, hiervoor onze hartelijke dank.

Op een zonovergoten coronavrij Oostpolderpark was VVAC de tegenstander waar we niet veel tegengespeeld hebben de laatste jaren en dus weinig over bekend was.

Het bleek een mix van goede en hardwerkende voetballers.

Na de opstelling en strijdplan doorgegeven door Ouwe Reus begon de wedstrijd iets eerder dan de geplande tijd.

Het aftasten bij beide teams leverde de eerste 10 minuten geen spektakel maar liet wel zien dat we niet een makkelijke middag zouden krijgen.

De spitsen waren groot en sterk en wisselden elkaar steeds van positie wat weer lastig te organiseren was achterin.

Na een kwartier ontstond de eerste kans voor ons maar Martin was nog niet scherp genoeg, al reageerde de keeper ook heel goed op het lage schot in de hoek.

Toch was het Martin die door een diepe bal van Frank werd weggestuurd de bal de keeper wist te verrassen en de 1-0 wist te maken. Een goed begin en beloofde nog meer. Drechtstreek hield het achterin goed dicht en met Robin en Pepijn op het middenveld werden veel ballen onderschept.

Na een drinkpauze was even de concentratie weg en liep een middenvelder van VVAC richting 16meter en zonder aangepakt te worden kon deze met een fraai schot Mike verrassen in de bovenhoek.1-1

Helaas weer opnieuw beginnen. VVAC wilde nu meer en begon meer druk te zetten en in een scrimmage voor de goal wisten ze de 1-2 binnen te frommelen. Nu waren wij weer aanzet in deze gelijk opgaande wedstrijd.

Na een goede aanval werd de bal het strafschop gebied ingepompt en daar kreeg een speler van de tegenstander de bal op zijn hand. Penalty. Met de nieuwe regels aan zijn zijde kon scheidsrechter Plieger deze rechtvaardigen en scoorde Martin zijn tweede binnen en de stand weer gelijk trekken .

Jammer maar helaas kon VVAC nog net voor rust de stand naar 2-3 trekken.

Met weer na rust de nodige wissels en omzettingen was het zaak om zo snel mogelijk weer de aansluiting te vinden wilden we punten aan deze wedstrijd overhouden. Dat VVAC ook deze gedachte had bleek wel daar zij sterker uit de rust kwamen dan wij.

Met kunst en vliegwerk kon Mike en zijn verdediging nog wel het nodige tegenhouden maar moesten toch capituleren op een vloeiende aanval over links 2-4.

Hierna nam het 8e de touwtjes in handen en kwam het sterkste gedeelte van de wedstrijd waar wij de tegenstander op hun eigen helft vastzette. Timo was vlakbij een goal maar de keeper zag de bal net over zijn lat heen gaan. Lars had ook nog een goede kans maar twijfelde iets te lang. Maar toch was het Martin weer die door de verdediging heen liep maar de keeper op zijn pad vond, een alerte Chris G reageerde meteen en lepelde de bal over een in de lucht graaiende keeper de 3-4 binnen. Dit hadden we nodig en met meer passie werd er naar voren toe gevoetbald met wakend oog op de uitbraken van VVAC. Helaas was bij een afgeslagen aanval de bal voor de voeten van een tegenspeler gekomen die met een punter de bal van buiten de 16 via onderkant lat het 8e met lege handen liet staan deze middag. 3-5 eindstand.

Moe en leeg gestreden zochten we de corona tent op waar het nog lang onrustig bleef.

Volgende week Pelikaan uit, misschien dat daar wel punten gepakt gepakt kunnen worden.