Drechtstreek 8 de mist in

Industrieweg 3
3351LB
PAPENDRECHT

Afgelopen woensdag stond de inhaalwedstrijd tegen onze dorpsgenoten op het programma. Door de vele blessure gevallen konden we shoppen bij het 9e . Kelvin, Lars, Wouter en Tim kwamen ons versterken.

Op een troosteloos Slobbergors en voor lege tribune mochten we wel op het hoofdveld aantreden. Ditmaal helaas geen drechtstreek mars en vuurwerk maar een mistige kille avond.

Opstelling, in de goal Robin, verdediging Buks, Frank, Adriaan, Peer. Middenveld, Kelvin, Daan, Tim en Metin. Spitsen Timo en Martin.

Het plan van de ad,ad interim René was om aanvallend te beginnen en waar mogelijk moest Frank doorschuiven naar het middenveld, Tim moest als een nummer 10 achter de spitsen opduiken terwijl Daan voor “Willy de stofzuiger” moest doorgaan.

Het begon allemaal vrij vlakjes en de eerste minuten was het wat aftasten. Op het gladde veld gleden de ballen hard door en was niet altijd makkelijk. Toch had Martin de eerste kans na een lange bal van achteruit kon hij de bal net niet voor zijn rechter krijgen waardoor het extra pasje net teveel was en de bal een prooi voor de keeper.

Eigenlijk ging het gelijk op maar een schot van voor de 16 bleek onhoudbaar voor Robin en zo keken we toch weer tegen een achterstand aan. Toch gezien het begin van de wedstrijd hielden we geloof en Kelvin geloofde in zo'n diepe bal en maakte de 1-1.

De intenties waren er wel en er werd ook weer gestreden maar helaas viel uit het niets de 2-1 in het doel. Dit zorgde er toch weer voor dat we gingen leunen op de verdediging en met lange ballen naar voren werd gevoetbald. Helaas viel voor rust ook nog de 3-1 waarmee we de kleedkamer op gingen zoeken.

In de rust werd er keihard opgetreden en moesten Frank, Daan,Peer en Martin het strijdtoneel verlaten ten faveure van Dirk, Lars, Marcel en Patje. Deze moesten het gaan doen.

Na dit alles was iedereen weer opgeladen en vol goede moed om een resultaat neer te zetten. Papendrecht, ook niet bij machte was om het spel te maken liep een beetje op 2 gedachten , doordrukken of consolideren en dit gaf dan weer een leuk beeld voor de enkele neutrale toeschouwers. Drechtstreek 8 kon niet meer dan reactie voetbal op de mat te leggen en het was na een 20 minuten ofzo dat Kelvin zijn tweede van de avond maakte. Nu kwam er toch meer geloof in de ploeg en werd er aanvallender gespeeld waardoor Papendrecht weer kansen kreeg. Met 2 prachtige reddingen hield Robin echter zijn ploeg in de race op de gelijkmaker. De coach zag er nog een cornervlag net voortijd invliegen maar dat bleek gezichtsbedrog.

Helaas weer een verliesbeurt maar dat hou wel in dat we dichterbij zijn voor het pakken van punten. Je maar nooit de bal is rond en voetbal is een raar spelletje als je er 1 meer maakt dan je tegenstander win je.

Zaterdag ASWH thuis op het Oostpolderpark wie weet....