Black label voor Drechtstreek 7 tegen ZBC’97 5.

ZBC'97 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

12 september 2015 15:45

zelf regelen

Eindelijk was het zover: de seizoens-ouverture voor Drechtstreek 7!! Het vijfde van ZBC’97 uit Zwijndrecht trad aan op Sportpark de Oostpolder. Ongewild was dit tevens de afscheidswedstrijd van onze jonge spits Steef Peterzen; hij zal na overschrijving helaas verkassen naar De Alblas. Het voornemen was in ieder geval om er een mooie pot van te maken.

De tegenstander van afgelopen zaterdag werd bestreden met de volgende basis-elf: Sven in de goal; achterin Winash/René/Adriaan en Dirk; het middenveld bestond uit Kelvin/Martin/GJ Nijhuis en Marcel; voorin startten Steef en Ricardo. Rob, Patje en GJ van Veen kwamen later in actie evenals Bart en Martijn van het 6e. ZBC’97 is een ploeg met veel positiewisselingen en 1 hele goede middenvelder die alles bepaalde. Op zich konden we goed meevoetballen en kwamen eigenlijk op voorsprong door een door Ricardo afgeketst schot. Arbiter van Beest keurde na een discussie met de grensrechter het doelpunt af. Jammer, was op het randje en had zomaar de 1-0 kunnen betekenen.  ZBC was wel sterker: na een vrije trap aan de rechterkant van het Drechtstreek-strafschopgebied viel de 0-1 aan de andere kant: de hard getrapte voorzet ging door een woud van spelers en werd nog aangeraakt onhoudbaar voor Sven. Het middenveld kreeg twee mokerslagen te verwerken: eerst viel aanvoerder Martin uit en werd vervangen door Rob en later kwam Patrick Gert-Jan Nijhuis aflossen omdat zijn hamstring hem parten speelde. Het centrum was plots weg en van deze onrust profiteerde de Zwijndrechtenaars. Balverlies op het middenveld leidde een rush in richting onze zestien en de ZBC’er nam de bal vol op de pantoffel: 0-2!! Met deze stand gingen we de kleedkamer in.

Vol goede moed stapten we het veld weer op met Bart als verse rechtsback en Gert-Jan van Veen als regisseur op het middenveld. Het eerste kwartier was de wedstrijd in balans en waren er kansen voor beide partijen. Drechtstreek dreigde dichterbij te komen en wederom was het Ricardo die scoorde maar ook dit doelpunt ging niet door vanwege buitenspelpositie. Onbegrijpelijk omdat dit keer de grensrechter al voor het geven van de pass uitbundig stond te vlaggen….  Toen de 0-3 viel was het verzet definitief gebroken. Drechtstreek ging 1 op 1 spelen, Martijn kwam erin voor wat ‘extra power ‘op het middenveld maar deze speelwijze nodigde uit voor een hogere uitslag: de 0-4 en 0-5 vielen uit counters waarbij Drechtstreek achterin de teugels iets liet vieren. De lange ZBC-spelbepaler schakelde, passte en heerste op het middenveld. Maar het slotaccoord was voor de blauw-witte brigade. Nadat Patrick de bal op links had veroverd kwam de bal bij Dirk centraal voor de goal. Zijn puntertje kon de doelman nog keren, maar tegen het schot uit de rebound van Patrick had hij geen antwoord: deze  ere-treffer leidde tot de eindstand van 1-5.

Een slecht afscheidscadeau voor Steef maar ik wil hem namens de ploeg bedanken voor de vele doelpunten het afgelopen seizoen, de gezellige momenten in discotheek “Hase”en wens hem veel succes bij De Alblas…. We komen elkaar vast weer tegen: je toekomstige ploeg is per slot van rekening  ingedeeld bij Drechtstreek 6!