D1 doet zichzelf te kort

Pelikaan D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 13

19 september 2015 8:30

D1 mocht zaterdag 19-9 afreizen naar VV Pelikaan D1.  Een tegenstander die al 2 wedstrijden in de beker had gewonnen en ook de 1e competitiewedstrijden werden gewonnen. Dat de D1 uit Zwijndrecht veel kwaliteiten had was dus wel duidelijk.

Opstelling:
Jill, Nigel, Lizzy, Lucas, Jelle, Milan, Senna, Dane, Chris, Jelle en Timo.

Wissels: Delano en Nick. Nick die meedoet ter vervaging van de geblesseerde Sven Woudenberg en Junior Seltonrijch, 2 ontzettend belangrijke krachten van D1, maar Nick, die normaal in D2 voetbalt, heeft dit moeiteloos weten op te vangen.

Onze mannen en vrouwen begonnen voetballend erg sterk en wisten al na 5 minuten 2 uitgespeelde kansen te krijgen.
Het was Lizzy die Chris wegstuurde, Chris haalde met zijn supersnelheid vaak de achterlijn, maar scherp genoeg waren we helaas niet. We voetbalden veel via rechts.. De gehele rechterflank was gevaarlijk, maar Milan zijn rust, Nigel zijn snelheid in combinatie met goede pass en Jelle zijn goede techniek werd te weinig gebruikt aan de linkerkant. De 2e actie (na ongeveer 11 minuten) was een feit en dit was na een harde half hoge bal vanaf randje middellijn. Een geweldige aanname in de lucht van Timo. Timo is sterk, laat de bal vallen en jawel daar is Dane weer. 0-1 met een mooi boogballetje de bovenhoek in en al de 3e competitiegoal na 2 wedstrijden voor Dane.Helaas hielden we het niet vol.. we werden minder, vooral qua felheid, concentratie en durf was het niet goed genoeg. Pelikaan was snel op de counter en zocht veel de steekpass/ lange bal via de razendsnelle aanvallers en aanvallende middenvelders. Aangezien we niet scherp waren was het wachten op de cruciale fout.. helaas kwam deze op naam van onze keepster en bekend is als een keeper een cruciale fout maakt is het vaak meteen een goal, dit was dan ook het geval. 1-1 ruststand.

Rust: Bij rust even duidelijk gemaakt dat het beter MOET! We kunnen dit ook, maar we moeten het nu wel laten zien.

De 2e helft was wederom niet scherp.. Jill moest zeker 3 keer redden in beginfase en deed dit goed. Echter was de 2-1 toch een feit na een foutje op het middenveld en een snelle counter als gevolg.

Nick zorgde vooral samen met Lizzy dat het hierna achterin geen slappe hap meer was. Ze waren fel, kort en Nigel/ Milan en Jelle/Bastian zorgde zo nu en dan voor dreiging naar voren. Chris, Timo, Dane en Bas konden alleen niet zorgen voor de 2-2 en ook Senna en Delano hebben wel is betere wedstrijden gespeeld.

Na een overtreding van de middenvelder van Pelikaan lag de bal op zo'n 30 meter afstand van de goal. Het was Lizzy achter de bal, dat ze een goede trap heeft was al duidelijk voor ons en de tegenstanders, maar dat ze de bal zo mooi de kruising in zou schieten was ongekend!! Een wereldgoal van onze aanvoerdster.

2-2 en dan lijken we toch de punten gaan verdelen. Of toch niet? Lucas werd in de spits gebracht en deed dit goed door zijn sterke lichaam goed te gebruiken, dankzij hem kwam een grote kans voor Dane op de 2-3, een kans voor Jelle, een kans voor Timo, Delano en Senna, maar allemaal vonden ze de netten niet (mede door goed keeperswerk). Wij scoorden dus niet, omdat we niet scherp waren.. Ook achterin niet, want de Peli's konden zo doorlopen langs de 16 meter bij ons en de snelle aanvaller kreeg vrije ruimte van onze achterhoede om binnen te schieten. 3-2 tegen en helaas ook na veel kansen in de slotfase van ons is het zo gebleven. Deze einduitslag was totaal niet nodig geweest.

De organisatie stond redelijk goed, we waren voetballend redelijk, maar afspraken werden niet nagekomen, we waren niet fel, niet scherp en niet geconcentreerd.. ofwel het zat er niet in vandaag voor de blauw-witte talenten.

Helaas, maar laten we de goede dingen meenemen naar volgende week en aan de mindere moeten we deze week gaan werken.

Man of beter gezegd women of the match: Lizzy Kemp (mede door haar schitterende goal en geweldige vrije trappen waar zoveel dreiging uit kwam).

Volgende week komt u toch ook kijken? We voetballen thuis op het hoofdveld tegen Sleeuwijk D1!

Alvast bedankt!

Glenn Verdoorn