Verpletterende overwinning E3 op Dubbeldam

Dubbeldam E3

E-pupillen zaterdag, E3, O10-4

12 september 2015 10:15

Na 2 bekerwedstrijden overtuigend te hebben gewonnen, ging E3 vol goede moed de competitie in.

Al is Dubbeldam uit toch best lastig om mee te beginnen.

Dubbeldam begint gelijk met een gevaarlijke aanval, maar ze komen niet tot scoren. Direct daarna zet Jens de tegenaanval in en scoort Tobias de 0-1. Daarna geeft Levi een mooie voorzet aan Tobias voor de 0-2 en binnen de 1e 10 minuten maakt Tobias een hattrick dus 0-3 voor Drechtstreek.

Dubbeldam mist een kans door op de paal te schieten. Opnieuw geeft Jens een goede assist en scoort Levi de 0-4.

De wedstrijd verloopt iets rommeliger nu, maar door de goede (afwisselende) verdediging van Mees, Finn, Isa, Ilias en Nick wordt er niet gescoord door Dubbeldam. Ook de keeper Duncan weet de ballen goed uit het net te houden. De vrije trap genomen door Jens gaat net over het doel, maar toch voor de rust weet hij de 0-5 te scoren.

Direct na de rust, als het publiek nog geeneens op de plaats langs het veld terug is, scoort Jens alweer de 0-6. Even erna komt er een schitterende aanval van Isa, die overspeelt naar Jens en Levi kan de 0-7 erin schieten. Er komen wat kansen over en weer, maar deze leiden niet tot doelpunten. Dan komt Nick met een mooi afstandsschot en het is 0-8. Via binnenkant paal scoort Aron de 0-9. Duncan weet de bal te pakken na een goed schot van Dubbeldam. Daarna krijgt Aron vleugels en scoort hij nog de 0-10, 0-11 en het ging maar door tot de 0-12.

Dit was uiteindelijk ook de eindstand, waar Drechtstreek natuurlijk heel blij mee was en iedereen hard voor heeft gewerkt. De spelers van Dubbeldam keken helaas een stuk verdrietiger.

Het zal zeker ook mee gespeeld hebben, dat er een grote (trouwe) groep supporters langs de lijn stond. E3 gefeliciteerd met deze 1e competitie overwinning.