Vv Drechtstreek Jo9-2 – Oranje Wit Jo9-3 14-2

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Ons team bestaat voornamelijk uit spelers van Jo8-2 van vorig seizoen, aangevuld met 3 aanwinsten, Senn, Louay en Stef.
Na twee oefenwedstrijden, die beide nipt verloren werden, speelden wij afgelopen zaterdag de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Oranje Wit Jo9-3.

Op een kletsnat hoofdveld begonnen we sterk en kwamen we al snel op voorsprong. Later bleek dat wij deze voorsprong nooit meer weggaven en dat deze alleen maar groter werd.

Ondanks dat de spelers (nog) geen vaste plek hebben, was wel te zien dat Senn het doel van de tegenpartij goed wist te vinden en er van hartenlust op los scoorde. Hij kreeg daarbij hulp van Jesse en Louay, die regelmatig de ballen van de voeten van de tegenstanders pikten. Met onze spelende keepers Bastiaan en Varai, hebben wij een prima keepers duo. De eerste helft stond Varai in de goal en de tweede helft was Bastiaan aan de beurt. Stef, Bruce en Fedde waren deze wedstrijd duidelijk de aanvallers van Oranje-Wit te sterk af.

Doordat de verdediging goed stond, konden zij ook regelmatig mee naar voren. Een speciale vermelding was het doelpunt van Stef, die de bal met een mooie afstandsschot in de kruising schoot.

Een betere start van het seizoen konden wij ons niet wensen. Volgende week gaan we met vol vertrouwen naar Slobbengors, waar wij onze 2e competitiewedstrijd spelen tegen onze plaatsgenoot, vv Papendrecht Jo9-1.