DS7 heeft pech met engel op de lat bij VVGZ

VVGZ 9

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

17 oktober 2015 16:00

Met maar liefst een compleet 11tal werd er om kwart over drie  naar het sportpark de Noord afgereisd voor de uitwedstrijd tegen VVGZ.
Door de vele absenties was het niet mogelijk om van de selectie die uit 22 man bestaat op papier, een team van eigen spelers op te stellen. Om een kompleet 11tal op de been te krijgen moest Martin , Arthur en Viggo vragen om mee te ballen.
Het team van VVGZ bestond uit een overgekomen A2 elftal met een routinier van 27 jaar ,dat werd dus weer aanpoten voor de oudjes van het 7e. Zeker omdat we wisten dat GertJan ons na de rust zal verlaten en dus met 10 man verder moesten .
 Zo werd alle energie dus in de eerste helft gestopt .
We begonnen sterk en de eerste kans diende zich al binnen 2 minuten aan maar Ricardo miste nog even de scherpte. Hierna was het wel het 7e dat de wedstrijd volledig naar zich toetrok en met goed combinatie voetbal op het kunstgras was het toch steeds het laatste beslissende passje wat ontbrak.
Het eerste doelpunt viel eigenlijk uit een counter van VVGZ maar helaas voor hun stond de spits buitenspel .
Het was Viggo die de bal snel nam en Joël diep wegstuurde , die op zijn beurt Ricardo vrj voor de goal zag staan en deze onberispelijk achter de keeper het net deed bollen.
De voorsprong moest nu worden uitgebouwd om de 2e helft dan rustig uit te voetballen.
Helaas was het Patrick die na weer goede combinaties de kans kreeg maar de dwarsligger letterlijk en figuurlijk trof . Drechtstreek zette aan en even later was het René die zijn afstandschot op de lat uiteen zag spatten. Het zat VVGZ op alle fronten mee want uit een zeldzaam moment dat ze op de helft van ons waren besloot de nummer 10 een afstandschot te wagen die buiten het bereik van Arthur het doel trof.
1-1 tevens rustand.
Met GertJan nog in de 2e helft voor een kwartiertje overgehaald te hebben moest toch echt de voorsprong gepakt worden.  Alexander ging mee naar voren om druk te zetten maar VVGZ bezweek niet en net toen ze dachten dat ze eronderuit gevoetbald waren stond Alexander nog in de spitspositie en de bal een verwoestend in de touwen schoot. 1-2. Maar met tien man werd het een lastig verhaal tegen deze jonkies. Denes moest continu alle zeilen bijzetten om de 33jaar jongere linksbuiten niet in het spel te laten betrekken en het was dan ook de ervaring om da te laten lukken.
VVGZ wisselde lekker rustig door en de kansen kwamen ook en het waren Arthur en René die met kunst en vliegwerk ervoor zorgde dat de gelijkmaker niet te snel viel , maar uiteindelijk moesten we bezwijken en stonden we eigenlijk te snel tegen een achterstand aan te kijken van 3-2 . Plan B ging in werking en 1 op 1 achterin , maar de tegenstander zag zijn kans en schoot al snel de 4-2 binnen. Plan c was schade beperken dus weer terug en alles op de spits . Hieruit konden we nog een hoekschop verzilveren waar de 4-3 van Alexander uitviel.
Weer alles of niets , VVGZ begon tijd te rekken en iets smeriger te voetballen .Er  ging er nog 1 met geel af maar het 7e had al alles gegeven en kon geen vuist meer maken om nog een gelijkspel mee te nemen.
Keihard geknokt en zonder 3 punten werd er nog een afzakkertje op Drechtstreek gedaan.