Drechtstreek trekt aan het langste eind

Nieuw Lekkerland JO9-1

13 mei 2023 9:45

niet nodig

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Met de wedstrijd van afgelopen woensdag nog in de benen, stond de volgende pot, tegen Nieuw-Lekkerland, alweer op het programma. In de winter hadden wij ook al tegen deze tegenstander gevoetbald. Toen was de wedstrijd met 2-5 in ons voordeel geëindigd. Het was lekker weer en we hadden er weer zin in.

Waar we dit seizoen een patent op hebben is dat wij uit de startblokken schieten en snel op voorsprong komen. De linkerflank was verantwoordelijk voor de 1-0 en de 2-0, door een bijna identieke combinatie tussen Stef, die de assist gaf en Senn, die de bal netjes afrondde op het doel. Toch wist Nieuw-Lekkerland binnen 10 minuten nog een aansluitingstreffer te maken, zodat de wedstrijd nog een wedstrijd bleef. Sterker nog, Nieuw-Lekkerland wist 2-2 te maken.
We schrokken wakker en Varai wist met een dribbel te achterlijn te halen en gaf de bal hoog voor het doel, waar Jesse met een prachtige kopbal ervoor zorgde dat we weer op voorsprong kwamen, 3-2. Toch scoorde Nieuw-Lekkerland opnieuw en nog voor rust werd het weer gelijk, 3-3.

Na de Ranja, moest het de tweede helft gaan gebeuren, maar voor het eerst deze wedstrijd, kwamen wij op achterstand, 3-4. De spanning was om te snijden en alles moest uit de kast gehaald worden om de wedstrijd te winnen. En dit deden wij ook!
Louay gaf de bal aan Senn en Senn scoorde, met alweer zijn derde doelpunt deze wedstrijd, de gelijkmaker, 4-4. Hier namen onze jongens nog geen genoegen mee en gingen vol op de overwinning, waarbij ook de verdedigers Bastiaan, Fedde en Stef regelmatig de aanval zochten. Dit zorgde ervoor dat Fedde ons weer op voorsprong zette, 5-4. Nog even volhouden en de 3 punten bleven op ons Oosterpolderpark. Onze keeper, Varai, had nog een prachtig slotakkoord in petto, die wedstrijd definitief op slot deed. Hij schoot de bal zo hard vanaf eigen doel uit zijn handen, dat deze met een stuit zo over de keeper van Nieuw-Lekkerland het doel in belandde, 6-4.

Een spannende wedstrijd en een verdiende overwinning. Volgende week spelen we alweer de laatste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen IFC.