Zwaar bevochten gelijkspel in avondwedstrijd

VVGZ JO9-2

10 mei 2023 18:00

niet nodig

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Deze wedstrijd stond al eerder gepland, maar door te veel afwezigen bij VVGZ werd deze wedstrijd ingehaald op woensdagavond. En het is ook best wel eens leuk om een avondwedstrijd te voetballen.

Zonder de zieke Bruce starten we de wedstrijd met Varai in de goal. Helaas kwamen we met 0-1 achter, maar dit werd snel weer recht gezet door onze jongens. Senn brak goed door langs de zijlijn en gaf, een op maat aangesneden voorzet, op de voeten van Louay, die de bal zo binnen kon lopen, 1-1. We kwamen zelfs op voorsprong, doordat Stef de bal in het midden onderschepte en met een mooie dribbel, oog in oog met keeper kwam. Hij schoof de bal beheerst in de hoek, 2-1.

Echt goed voetballen lukt ons op de één of ander manier niet. Het spel was iets slordig, waar VVGZ van profiteerde, 2-2.

Na de rust, wilde onze Jo9-2 toch laten zien dat wij de betere ploeg waren. Eerst schoot Louay nog op de paal en een paar momenten later kregen we een penalty door de goed leidende scheidsrechter, Soufian. De strafschop werd ingeschoten door Stef, 3-2.

VVGZ had een paar handige voetballers in de gelederen, die erg wendbaar waren en uit alle standen konden schieten. Hierdoor gooide ze roet in het eten van de dadendrang van onze boys en scoorde weer gelijk, 3-3.

Het was ondertussen was het gestopt met zachtjes regenen en zocht het publiek elk blaadje van de bomen op om onder te schuilen. Terwijl Stef nog maar eens het voortouw nam en ons wederom op voorsprong zette, 4-3. Nu de laatste minuten de boel dichttimmeren en de winst was binnen. Maar helaas, VVGZ deed hun naam eer aan (VV Geluksvogels Zwijndrecht) en er glipte toch weer een aanvaller langs onze verdediging en scoorde in de laatste tellen weer gelijk, 4-4.

Leuke pot, jongens, maar een overwinning was ons niet gegund. Zaterdag spelen we al weer een wedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland.