Drie punten voor Drechtstreek F6

F-pupillen zaterdag, F6, 5e klasse 5.26

3 oktober 2015 8:30

Jasper langerak

Vandaag stond de vierde competitie wedstrijd op het programma. De
grote vraag was, kan Drechtstreek F6 zijn ongeslagen status behouden?
De afgelopen 5 wedstrijden (de beker meegeteld) werden allemaal met
flinke cijfers gewonnen. De verwachtingen waren dus hooggespannen.

Eerst even de warming-up,....en de slaap uit de ogen wrijven :-) Scheidsrechter ook present, de wedstrijd kan beginnen! Als snel laat Drechtstreek F6 snelle combinaties zien. Van achter de middenlijn direct een pass van Jonah op Sem die de bal meeneemt en voorgeeft op Damian. Helaas net naast, maar de toon is gezet!

Vervolgens gaat het snel. Doelpunten van Jonah, Damian en Boaz: 3-0. Maar tegenstander Dubbeldam F6 laat zich niet zomaar aan de kant zetten. Een tegenaanval, onze verdedigers worden uitgespeeld, een schot op het doel...Marijn duikt naar de bal, maar helaas, de bal verdwijnt in het net: 3-1. Marijn laat daarna ook een paar mooie
reddingen zien. Al snel wordt het 4-1 (ruststand).

Na een paar bekers ranja, een vlammende speech van coach Bas gaat Drechtstreek F6 op jacht naar de overwinning.

De tweede helft begint. Echter, de tegenstander heeft blijkbaar ook een goede speech gehad, ze komen sterker uit de kleedkamer.

Binnen no-time staat het 4-2. Coach Bas spoort het team vanaf de zijlijn aan, iedereen moet meevoetballen en vooral letten op die gevaarlijk spits van Dubbeldam. Het blijft spannend, er wordt zelfs 4-3 door Dubbeldam gescoord. Gelukkig wordt door een mooi 1-2 tje
tussen Damian en Sem 5-3. Dubbeldam zet nu alles op alles en zet een tandje bij: 5-4. Maar ook onze jongens en meiden laten nog even zien waarom zij bovenaan staan in de competitie en beker. Na weer een mooie combinatie verdwijnt de bal in het net van de tegenstander, eindstand: 6-4!

De penalties worden vervolgens genomen en wordt de tegenstander bedankt voor de spannende wedstrijd. Goed gedaan team Drechtstreek F6. De punten zijn binnen en we staan (met 4 gespeelde wedstrijden) met 12 punten bovenaan!