Schapenkoppen tegen de Erwtenpellers

Krommedijk 261
3312LE
DORDRECHT

Waren we onder de indruk van het spelen in de schaduw van een echt voetbalstadion? Misten we Stef, die meedeed met Jo9-1? Waaide de wind alleen in ons nadeel? Of waren we gewoon even niet bij de les, wat overigens ook gewoon maar een menselijk trekje is?

Normaal gesproken, beginnen we altijd heel sterk aan de wedstrijd, wat zaterdag duidelijk niet het geval was. De tegenstander was echt niet beter dan ons, maar toch kwamen ze met 1-0 voor. Nee, de eerste 10 minuten waren niet wat we gewend waren van onze jongens. We speelde als los zand en liepen wat verloren rond in het veld. Gelukkig konden we in de  kleine rust, na 10 minuten, even de koppen bij elkaar steken en de neuzen weer dezelfde kant krijgen. Senn nam ons op sleeptouw en liet zien hoe je moest voetballen. Hij scoorde de gelijkmaker en niet lang daarna, boog hij de achterstand om in een voorsprong. Een mooie draaibal vanaf de zijlijn, verdween achter de keeper in het doel. De ruststand was hierdoor 1-2.

Ook was Stef weer ingevlogen, na zijn uitstapje bij Jo9-1. Met Stef erbij, was onze dadendrang na de rust nog groter. Wederom was het Senn, die met zijn derde goal 1-3 maakte. Dit betekende een hattrick voor Senn! Samen met Varai, die zijn keepershirt gewisseld had met Bastiaan, trokken we verder ten aanval. Varai, die de laatste wedstrijden wat minder gelukkig speelde, liet zien dat hij wel degelijk wat in zijn mars heeft. Na 2x tegen de paal te hebben geschoten, maakte hij de 1-4. Na een doelpunt van de tegen stander (2-4), pikte ook Stef zijn doelpunt mee en maakte 2-5. Eindelijk was het krachtverschil met de tegenstander ook merkbaar op het scorebord. We kregen nog diverse kansen op meerder doelpunten en uiteindelijk werd het verschil met nog 2 doelpunten vergroot door Varai, 2-6 & 2-7. Ook een hattrick voor Varai dus!!

Ondanks het matige begin, hebben we onze ruggen gerecht en toch de wedstrijd gewonnen. Goed werk, mannen 💪!!