Drechtstreek 8 houdt koploper RCD 2 één helft in bedwang

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

De rode lantaarndrager tegen de fiere koploper zou garant moeten staan voor een waar doelpunten festijn daar het in de eerste wedstrijd ook al zo was.

Met alleen Robin Plieger als invalkeeper , waarvoor onze dank kon coach OR alleen maar eigen mensen op het formulier invullen.

Opstelling: in de goal dus Robin dan verdediging vlnr, Jeroen K, Adriaan , debutant Erik en Marcel als rechtsback. Middenveld , Jeroen R Frank, Daan en GertJan. Spitsen Floran en Patje.

Buks werd aangewezen als scheidsrechter van dienst. De rol van reserves werden ingevuld door Denes , René , Chris , en Ben.

Na het eerste fluitsignaal bleek al snel waar RCD voorgekomen was. Ze trokken gelijk vol in de aanval en belegerde de 16 meter van de thuisclub. Toch heel gevaarlijk werd het niet allemaal en werd er hard gewerkt door iedereen om zo lang mogelijk de nul te houden.

Dit lukte weliswaar zo goed dat we zelfs af en toe konden counteren. De eerste echte doelpoging tussen de palen was ook van het 8e maar met een mooie zweefduik wist de doelman van RCD redding te brengen.

Het spelverloop ging iets meer gelijk op en weer rees de vraag waarom wij onderaan staan. Zeker toen het even leek dat het 8e op voorsprong kon komen door Floran maar die moest met een teen buitenspel gestaan hebben want de vlag ging omhoog.

Bij ons kon Robin met twee prachtige reddingen zichzelf ook onderscheiden waardoor de tegenstander steeds gefrustreerder gingen voetballen en op zoek gingen naar een goedkope penalty. De goed leidende Buks gaf geen krimp en wuifde alles weg waardoor we met een brilstand gingen rusten.

Met Chris voor GertJan, Ben voor Patje en Denes als vervanger voor JeroenK kwamen er verse krachten in en René zou het laatste half uur invallen.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Het 8e kon goed weerstand bieden en deden niets onder voor de koploper. Het 8e had weer kansen via Ben en Floran maar helaas konden zij het net niet vinden. Juist toen we dachten aan een stunt was daar toch RCD die met een combinatie op het middenveld de bal achter de laatste linie plaatste en de rappe spits Adriaan te snel af was en de bal vanaf de achterlijn kon voorzetten waar hun spits klaar stond om de 0-1 in te tikken.

Nu was het zaak om niet gelijk op zoek te gaan naar de gelijkmaker maar voetballend de oplossing zoeken. Helaas kregen we op ongelukkige wijze de 0-2 tegen.

Nu ging het 8e wel nadrukkelijk op jacht naar het welverdiende doelpunt en met meer pressie naar voren was het de laatste man die terugspeelde op hun keeper. De aanstormende René zorgde voor paniek bij de doelman die de bal niet meer wist te raken en zo werd het 1-2.

Dit was het momentum om door te drukken en RCD werd onder druk gezet met diverse kansen die net geblokt werden door hun verdediging.

Nu was het RCD dat counterde en met een snelle uitbraak die eigenlijk op niets uitliep liet hun spits zich weer eens vallen en trapte Buks in dit theaterspel en gaf een penalty tegen. 1-3

Toch rechtte Drechtstreek 8 weer de rug en was Chris twee maal dicht bij een doelpunt en omdat we dan weer te ver naar voren lopen in ons enthousiasme kregen we nog de 1-4 tegen.

Al met al hadden we een goede wedstrijd gespeeld en het de koploper flink lastig gemaakt, wellicht een opsteker voor volgende week tegen VVAC uit op de put in Ottoland.