Drechtsteek 7 , om moedeloos van te worden

DFC 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

28 november 2015 14:30

Schadebeperking was het woord wat rondging in de kleedkamer . Tegen DFC dat nog ongeslagen was zou een uitslag onder de 10 doelpunten goed zijn en dan nog zelf proberen te scoren.
Met de opstelling van 1-4-1-4-1 was dus niets mis maar de uitvoering des te meer.
Het was gelijk al duidelijk dat we tegen de bierkaai op moesten boksen tegen deze sterke tegenstander die wel heel makkelijk voetbalde en binnen no time op 0-1 voorsprong stond.
Eigenlijk hadden we gehoopt dat de tegengoal later zou vallen maar helaas. Het 7e liet het eigenlijk daarna snel afweten en zo was het dat DFC makkelijk door kon gaan met scoren , met goede passes vanuit hun middenveld wisten ze tot 2x toe de buitenspel e ontwijken en stond Sven machteloos alleen tegen 3 man een bal proberen tegen te houden. Op een speldeprik van Joel na domineerde DFC de wedstrijd en stond het bij rust 0-6.
In de rust besloten we toch maar weer de mouwen op te stropen en er voor te gaan daar waar wij  ook vaak de 2e helft meer over hebben dan de tegenstander.
Met een paar goede reddingen van Sven en iedereen die ervoor knokte om de stand niet te hoog op te laten lopen voetbalde zowaar vaker op hun helft . DFC geloofde het waarschijnlijk wel en liet ons een beetje aanploeteren door rustig rondtikkend uit te lopen naar een eindstand van 0-10.
Al met al viel het dus nog wel mee want het had ook veel hoger uit kunnen vallen.
Mocht het volgende week doorgaan tegen de peli`s dan is het een heuse 6 punten wedstrijd , het gaat er dan om wie de rode lantaarndrager wordt deze competitie , wij zullen er alles aan doen dat niet wij dat zijn.