Winst voor F6

F-pupillen zaterdag, F6, 5e klasse 5.26

10 oktober 2015 8:30

Jasper Langerak

Voor dag en dauw stond Drechtstreek F6 weer fris en fruitig op het veld.

VV Drechtstreek gaat meteen voortvarend van start met enkele doelkansen. In de 4e minuut krijgt Damian een mooie kans en hij scoort! 1-0. RKsv RCD komt terug, maar Marijn staat zijn mannetje en de bal gaat ook niet zomaar langs Boaz en Cato. De tegenstander blijft het proberen, maar Sem pakt met een strakke actie de bal weer terug voor Drechtstreek. RKsv RCD weet de bal weer te bemachtigen en hun spits gaat er als een raket vandoor. En schiet. Net naast. Marijn neemt de bal prachtig uit, waardoor Drechtstreek meteen weer aan de bak kan. Veel kansen, helaas blijven ze nog onbenut. Tot Damian in de 10e minuut prachtig scoort! 2-0. RKsv RCD gaat weer vol aan de bak. De aanval kan niet doorgezet worden, daar steekt Evelien een stokje voor. Met een mooie pass komt de tegenstander bij het doel. Markus houdt hem mooi tegen. Corner voor de tegenstander. Zonder resultaat. Vrije trap van de tegenstander. Hij gaat prachtig door de muur van Drechtstreek maar.. naast. Dan krijgt Sem de bal en laat zien dat ook Drechtstreek raket vaardigheden heeft. Hij sprint naar het doel en scoort met een prachtig doelpunt! 3-0 in de 16e minuut. Drechtstreek blijft druk uitoefenen. Mooie actie van Luka. Maar de keeper van RKsv RCD is goed! Een hoekschop van de tegenstander wordt mooi tegengehouden door Jonah. Een prachtig 1-2tje nog van Luka en Jonah, binnenkant paal. Ruststand: 3-0

Coach Bas spreekt zijn team weer positief toe tijdens de rust. In de 2e helft pakt VV Drechtstreek meteen door. Diverse doelkansen maar de keeper is ijzersterk. Na enkele minuten 4-0 door Jonah! Markus maakt een goede verdedigings actie. Boaz weet ook de bal mooi te stoppen. En Justin krijgt de bal geweldig terug naar Drechtstreek. Dan krijgt Cato de bal en gaat ermee vandoor. Een afstandsschot en.. hij zit! 5-0. Cato’s 1e doelpunt in een wedstrijd! Ook Damian krijgt hem weer prachtig binnen de doelpalen. 6-0! Met nog 7 minuten te spelen. Luka met een poging op doel. Maar die keep staat weer in de weg. Damian speelt een hele mooie bal naar Sem, die hem prachtig afmaakt. 7-0! Het veelbesproken hakje van Damian werkt uiteindelijk. 8-0! RKsv RCD geeft nog niet op, maar echt spannend wordt het niet voor Marijn. Ingooi Drechtstreek. Mooi overgespeeld. Cato gaat voor een lang afstandsschot en.. ook die zit! 9-0. Meteen de eindstand.

De spelers van RKsv RCD hebben hun best gedaan en een sportieve wedstrijd gespeeld. Coach Bas en de jongens en meiden van F6 hebben het ook weer top gedaan. En sportief gespeeld. Na 5 wedstrijden in de competitie en 15 punten ijzersterk bovenaan!