Hard werken wordt beloond voor de mannen en vrouwen van D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 13

5 december 2015 10:00

Arco Vermaas

Drechtstreek D1 heeft de kans om de spannende uitwedstrijd thuis te herstellen tegen Pelikaan D1. Een van de eerste wedstrijden werd namelijk in Zwijndrecht met 3-2 verloren..

De volgende 11 namen mogen het gaan doen:

Jill, Nigel, Lizzy, Delano, Bastian

Sven, Senna, Milan

Jelle, Junior, Dane

Tot slot de wissels: Timo en Christiaan.

Lucas was afwezig.

Om 10.00 begon de belangrijke wedstrijd, want bij winst konden de mannen en vrouwen van Drechtstreek D1 weer omhoog kijken op de ranglijst.

De spelers waren dan ook vanaf minuut vastberaden om geen punt te laten liggen hier!

De 1e helft begon voetballend redelijk van beide kanten, maar wij werden al snel slordig. Jelle en Dane die niet meeliepen, het middenveld dat de duels niet won en de achterhoede die het keer op keer moest herstellen.

Binnen 10 minuten moest Jill ons al 2 keer redden(wat ze overigens erg goed deed) en moesten vooral Nigel en Delano aan de bak door de inschuivende middenvelder en de snelle buitenspelers die gevaarlijk waren van de tegenstanders.

Na de 10 minuten werden we wakker en gingen we wat meer voetballen, ons eigen spel spelen, combineren, maar de eindpass was aan beide kanten slordig. We creerden via Jelle en Dane wel 3 aardige kansen, maar effectief waren we niet voor de goal van de tegenstander. Sven en Milan kregen allebei schiet mogelijkheden rond de 16 meter doordat ze zich slim vrij speelde, maar helaas kwam dit niet tot een goal.

Na 18 minuten kwam Timo het veld in voor Jelle. We hebben Timo wat dingen meegegeven die Jelle eigenlijk ook moest doen, want daar is veel op getraind. Timo wist dit nog en speelde goed samen met Lizzy en Junior, want Lizzy durfde iets meer door te stappen en zo kwamen we er nog een aantal keer aardig uit. Pelikaan speelde de slotfase van de 1e helft weer beter, maar we stonden achterin goed. Zo bleef het 0-0 en gingen we rustig even de kleedkamer in.

Rust: Tactisch kunnen we heel veel wijzigen, maar als balletjes over 4 á 5 meter niet aankomen moeten we daar eerst aan werken! Dit was dan ook de taak. We moeten scherper zijn, de concentratie moet echt omhoog, 120% de wil hebben om te winnen en laten zien wat we kunnen!

1 wissel aan onze kant: Chris komt het veld in voor Junior.

Met Christiaan hopen we op meer snelheid langs de rechterlijn en zo op meer dreiging voor de goal bij Pelikaan. Gelukkig was Christiaan zijn opdracht duidelijk en zorgde hij in minuut 2 al voor dreiging. De steekpass van Lizzy die in de loop werd gegeven, een goede voorzet als gevolg. Helaas was zowel onze spits als doorgeschoven middenvelder niet degene die de 1-0 binnen kon tikken.

Pelikaan kreeg nu 3 hele grote kansen, maar 1 keer redde Jill ons ´weer´ en de andere keren verzuimde ze het zelf om 0-1 te maken. Wat hun niet doen, dat doen wij gelukkig wel, want hij is net in het veld en geeft nu al een geweldige voorzet!! Bastian die niet zo lekker in de 2e helft zat wist zichzelf vrij te maken en knikt de bal gegeven door Jelle knap met zijn hoofd binnen 1-0. Wat een spelvreugde was te zien bij de goal en met nog zeker 10 minuten op de klok moeten we het vast houden!

Dit is gelukt, met hangen en wurgen in de slotfase weten we 3 punten op sportpark Oostpolder te houden. Het is knap dat als je zelf moeite hebt grip op de wedstrijd te krijgen dan toch een 1-0 voorsprong weet vast te houden.

De nummer 8(de aanvoerder) van Pelikaan D1 dirigeerde, corrigeerde en coachte zijn hele elftal. Hij was de beste man van het veld aan de kant van Pelikaan, maar de 2e helft hebben vooral onze as bestaande uit Lizzy, Delano, Milan, Senna en Sven goed grip op hem gehad! Spelmakers van onze zijde: Delano en matchwinner Bastian.

Complimenten voor het harde werken van D1. Een gelijkspel had terecht geweest, maar al met al is dit een heerlijke overwinning en dit zal de talenten zeker een boost geven om de laatste 2 wedstrijden tegen Stedoco D1 en IFC D1 er 120% voor te gaan!

Komt u ook kijken zaterdag 12 december, we voetballen tegen Stedoco om 10.00 thuis op Sportpark Oostpolder.