Drechtstreek D1 gaat met een overwinning de winterstop in!

IFC D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 13

19 december 2015 10:00

Damian vam de Heuvel

Met 3 afmeldingen moesten de talenten van D1 starten aan de wedstrijd tegen hekkensluiter IFC D1.

Dankzij vervangende spelers is er toch een volwaardige selectie neer gezet.

Opstelling: Jill, Nigel, Milan, Senna, Delano, Sven, Lizzy, Dane, Jelle, Junior en Bastian.

Wissels: Jochem (D2), Thijmen (E1), Jannes (E1).

Sjonge.. wat een kansen in het begin van de wedstrijd. In minuut 3 hadden we al een aantal mogelijkheden gehad, vooral via Bastian en Junior. Mooie voorzetten van Jelle, goede steekballen van Sven en individuele acties van Dane en Lizzy konden helaas niet zorgen voor een goal. De veldspeler die op de goal stond bij de mannen uit Ambacht keepte verbazingwekkend goed!

In minuut 4 kwam toch de bal voor de voeten via via bij rechtsbuiten Bastian. Hij wist na meerdere gemiste kansen van onze kant toch de 1-0 op het scorebord te zetten.

Hierna waren het wederom kansen en acties van onze kant.. Missen voor leeg doel, geen coaching naar elkaar en vrijwel alle duels verliezen..  De achterhoede Jill, Nigel, Senna, Delano en Milan zorgde in ieder geval dat de netten aan onze kant ook leeg bleven.

In de slotfase, vlak voor rust hebben we Jochem nog even ingebracht i.p.v. Dane. Hij zorgde voor wat mooie acties en snelheid langs de linkerlijn.

Met pijn en moeite hebben we de rust gehaald met een 1-0 voorsprong. Het was gebrek aan concentratie, onderschatting en misschien een beetje het vakantiegevoel waardoor we niet voetballen zoals we dinsdag en donderdag op de training hebben gedaan.

2 wissels aan onze zijde: Jannes komt in de ploeg voor Nigel

Thijmen komt in de ploeg voor Bastian

Het lichtpuntje in de 2e helft waren de 2e jaars E spelers die nogmaals benadrukte hoe goed ze konden voetballen, want het was extra knap omdat zij beide voor het eerst 11-11 voetbalde. Lizzy, Milan en Sven stuurde Thijmen keer op keer weg en Thijmen zorgde dat zowel Jochem, Dane als Junior meerdere kansen kregen in de 16 meter. Het was de verrassing op de goal  van IFC die keer op keer ballen er uit hield..

Ook de 2e helft was het weer de achterhoede en het middenveld die ons redde, want het regende kansen voor beide ploegen, maar wij en IFC wisten beide niet te scoren. Totdat Thijmen het op het sprinten ging zetten, hij versnelde met de bal aan de voet, passeerde 2 man en kapt fantastisch een man uit in de 16 legt terug op randje 11 meter en Junior weet mooi binnen te schieten! 2-0 en hopelijk is het beslist.

In de eindfase werd het nog 2-1 en moesten we onnodig nog nagel bijten van spanning. Een gelijkspel was terecht geweest en ook zeker gegund aan de hardwerkende ploeg uit Ambacht. Het is de ploeg toch gelukt om IFC het gelijke spel te onthouden en zo kon Drechtstreek D1 weer een overwinning op haar naam schrijven.

Man of the match: Thijmen Venema, een E1 speler die voor het eerst met D1 mee heeft gedaan, voor het eerst op het grote veld speelde en dan al zoveel dreiging langs de lijn en een beslissende assist. Dat belooft veel goeds!

Drechtstreek D1 staat nu in de top 5 van de 1e klasse competitie en we mogen trots zijn op de comeback die we hebben ingeslagen de afgelopen maanden.

Wij wensen alle supporters, collega´voetballers, drechtstreekvrienden en familie fantastische feestdagen en een sportief 2016.