Geen Luilekkerland voor Drechtstreek 7 in Nieuw-Lekkerland.

Nieuw Lekkerland 6

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 11

21 november 2015 12:30

Toen menig Drechtstreker zijn ogen openden afgelopen zaterdagochtend was er meteen de twijfel of de te spelen wedstrijd afgelast zou worden. Oneindige regenbuien, windstoten tot en met en geen zicht op aanzienlijke weersverbetering. Aangezien de wedstrijd van Drechtstreek 7 op kunstgras gepland stond ging het gewoon door. Sterker nog: toen de formatie het veld betrad scheen er een fel najaarszonnetje en de vooruitzichten voor een goede pot voetbal leken perfect.

Hadden we voor de laatste training nog een overvloed aan spelers zo moest Martin aardig knutselen om überhaupt een compleet team aan de start te krijgen. Met Patrick en Jeroen licht geblesseerd thuis en een kortstondige afmelding van keeper Sven en een Gert-Jan Nijhuis die geblesseerd afhaakte na de warming-up startte het nieuwe zevende als volgt: Winash in de goal; achterin vlnr Dirk/René/Adriaan en L1; middenveld Joël/Marcel/Martin en Ricardo; voorin het koppel Sammy en Gerard. Dit met de wetenschap dat Kelvin en Gert-Jan van Veen later zouden aansluiten om in te vallen. Nieuw-Lekkerland 6 nam vanaf het eerste moment het heft in handen in de wedstrijd. Een jonge ploeg met snelheid voorin en ervaring op het middenveld. Drechtstreek stond direct onder druk en de 1-0 viel vrij snel na een mooie combinatie waarbij de spits vanaf hun rechterkant de bal diagonaal achter Winash plaatste. Drechtstreek was onrustig maar probeerde telkens weer van achteren het spel op te bouwen. Het leverde een kans op van Gerard die de bal niet lekker kon controleren waardoor er geen succesvolle afronding volgde. Na een misverstand tussen René en Winash viel de 2-0. Dit leidde het zwakste kwartier van Drechtstreek in waarbij we door een prima combinerend Nieuw-Lekkerland uit elkaar gespeeld werden waarna de 3-0 en 4-0 vielen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de blauw-witte shirts telkens te ver weg van de man stonden.  Enig lichtpuntje in de eerste helft was (na een mooie pass van René) dat Gerard na een slimme balaanname slechts gestopt kon worden door een overtreding: penalty! Helaas miste de normaal gesproken zekere strafschopnemer Ricardo deze pingel wat nog maar eens onderstreepte dat het zevende in de hoek zat waar de klappen vielen. Met een uitzichtloze 4-0 ruststand zochten we de kleedkamer op.

Met Kelvin voor de leeggestreden Sammy en GJ van Veen voor de lichtgeblesseerde Joël op het middenveld gingen we de tweede helft in met een scheidsrechter die bizarre beslissingen nam maar ook een Drechtstreek dat zich gedeeltelijk uit de wedstrijd liet praten. De wedstrijd ging daar verder waar de eerste gestopt was: na een hoekschop van rechts maaide Martin ongewild over de bal om deze weg te werken. Nieuw-Lekkerland profiteerde hiervan door tussen keeper Winash en de tweede paal bewakende Dirk de bal hard in te schieten: 5-0. Gek genoeg begon hierna Drechtstreek beter te voetballen. Het middenveld werd beter bevochten en de aanvallers met slimme passjes bereikt. Na een afvallende bal hobbelt de bal richting L1 en René. Onze laatste man ziet de keeper ver voor de goal staan en plaatst de bal met veel gevoel over hem heen: 5-1! En Drechtstreek ging door. Na een mooie combinatie over rechts tussen Ricardo en Gerard gaf de laatstgenoemde de bal voor op de meegelopen Martin. Een beetje achteroverhangend kopte onze aanvoerder de bal snoeihard bij de eerste paal binnen waarbij de keeper totaal kansloos gelaten werd: 5-2. Paniek in de tent voor Nieuw-Lekkerland. Opeens hadden de blauw-witten het momentum. Als Gerard in de aanval hierna de 5-3 had binnengetikt (helaas ging deze bal naast) had de vlam nog in de pan kunnen vliegen. Ook Kelvin’s droge schuiver in de rechterhoek pakte de keeper attent. In het vervolg van de wedstrijd ging de scheidsrechter door met vreemde beslissingen te nemen (eenduidige penalty op Martin niet gegeven, vreemde toepassing van de voordeelregel en het beoordelen van een terugspeelbal na een duel om de bal vlak voor de zestien van Drechtstreek) en scoorde Nieuw-Lekkerland na een counter de dodelijke 6-2. Er was een fase in de wedstrijd dat Drechtstreek zijn rug rechtte maar overall gezien was de tegenstander een maatje te groot en was de nederlaag verdiend te noemen. Alhoewel de hoogte geflatteerd was en de prestatie van de arbitrage objectief gezien een dikke onvoldoende scoorde.

Volgende week kunnen we onze borst natmaken want dan komt koploper DFC3 op bezoek!