D1 niets te vertellen in bekerduel tegen ASWH

D-pupillen, D1, Groep 8 1

16 januari 2016 10:00

Peter Segers

Na 2 en halve week winterstop/ rust begonnen de mannen en vrouwen van de D 1 selectie vorige week donderdag met trainen in de zaal.

De zaal is een leuk extra´tje die D1 8 weken achter elkaar gaat gebruiken als trainingsveld i.v.m. het koude en slechte weer de komende maanden.

Zaterdag 9 januari is er ook al de 1e oefenwedstrijd van 2016 geweest en wel tegen Slikkerveer D1. Een goede tegenstander waarin we goed stand hielden en zelfs hadden kunnen winnen.

In een spannende leuke wedstrijd is het uiteindelijk 2-2 geworden vorige week.

Slikkerveer had een week daarvoor tegen Aswh D1 gespeeld en 1-0 gewonnen, je zou dus zeggen dat er iets mogelijk is voor Drechtstreek D1, maar helaas.

De wedstrijd begon met volgende 11 namen:

Jill, Nigel, Milan, Delano, Bastian, Senna, Lizzy, Timo, Chris, Jelle en Junior.

Wissels: Sven en Lucas. Afwezig: Dane (ziek).

Na een goed begin en 2 kansen op de 1-0 vielen we compleet door de mand. De 1e kans kwam na een goede opbouw vanuit achteruit en steekbal van Lizzy op onze aanval. De 2e grote kans kwam na een goede actie van Timo. Beide gingen mis en ASWH nam hier gelijk gebruik van. Na 8 minuten was het 0-1 voor de mannen uit Ambacht. De 0-2 kwam snel daarna..De 0-3 ´randje buitenspel´ kwam ook en zelfs de 4e viel binnen tussen de 8e en 15e minuut.

Uiteindelijk bleef het gatenkaas en kon Jill ons niet blijven redden. Zelfs de 0-5 ging er voor rust in.

Jill keepte goed, maar er werden veel te veel fouten gemaakt achterin en op het middenveld. Slappe duels, kansen niet afmaken, geen coaching en misschien wel het belangrijkste.. de organisatie stond niet goed.

Waar we op hebben getraind en wat we hebben doorgenomen in de tactiekbespreking werd niet toegepast op het veld de 1e 35 minuten. De man van de 1e helft was Senna! Hij was de enige die en fel was en nog is goed voetbalde ook.

Rust: Na 35 minuten hebben we gekozen om het een en ander aan te passen in de tactiek en in de opstelling. Sven en Lucas kwamen er in en Nigel en Bastian verlieten tijdelijk even het veld.

De 2e helft zouden we weer op 0-0 begonnen en ondanks dat de kans heel klein is moeten we proberen zoveel mogelijk te creëren en uiteindelijk te scoren in de 2e helft! Niks is onmogelijk zeggen wij altijd.

Geknokt werd er, kansen kwamen er en zelfs een goal kwam er dachten we.. of toch niet? Junior schoot in korte tijd 2 keer net naast, Jelle mist na goede actie voor open goal, Senna krijgt een grote kans, Chris een kans die hij normaal gemakkelijk binnenschiet en Timo nog van dichtbij op de lat geschoten..Daarnaast ging het wel beter de 1e helft.Sven en Lucas vielen erg goed in en ook onze aanval was meer aanwezig in het veld.

Milan, Lizzy, Lucas, Delano en onze goalkeepster Jill zorgden dat de goal zeker 20 minuten leeg bleef, maar na 21 minuten konden we er niks meer tegen doen en liet ASWH weer zien vandaag zeker 3 á 4 klasses beter te zijn dan ons. Erg spijtig, want we kunnen zoveel beter! In de laatste 10 minuten mochten Nigel en Bastian hun kwaliteiten nog even showen! Milan en Delano verlieten nog heel even het veld. Wederom veel dreiging van onze kant in het einde van de wedstrijd. Wel een betere organisatie, er werd gecoacht, goed positiespel en kei en keihard werken als team! Jammer dat we het ASWH die ons vandaag op alle fronten heeft overtroffen zo makkelijk hebben gemaakt en hetgene wat we een deel van de 2e helft hebben laten moet standaard zijn voor een team dat mee wilt doen in de top van de 1e klasse.

Volgende week oefenen we uit bij LRC Leerdam D1. Deze talenten spelen 3e divisie en we moeten dus wat meer laten zien als tegen de nr 1 uit de 1e klasse.

Wilt u komen kijken, we spelen om 12.00 in Leerdam.