Wisselvallig D1 wint overtuigend van 3de divisionist uit Leerdam

LRC D1

6 februari 2016 10:00

Peter Segers

Drechtstreek D1 die de afgelopen weken fantastisch traint, maar slecht presteert op de belangrijke momenten(wedstrijden) is te wisselvallig waardoor het lastig zal worden tegen 3e divisie ploeg LRC.

Stedoco D1 stond 6 februari eigenlijk op het programma, maar i.v.m. zieke aan de kant van Stedoco is de wedstrijd verzet naar a.s. woensdag 10 februari om 19.00.

LRC D1 zou eerder al oefenen tegen onze D1 talenten, maar dat is door weersomstandigheden destijds afgelast. Toen we donderdagavond de technische staf van LRC benaderde voor een wedstrijd waren ze enthousiast, want zij waren ook last-minute opzoek naar een oefenpotje in de regio.

De mannen uit Leerdam spelen 2 divisies hoger dan onze D1 en staan er nog goed voor ook! We zullen dus aan de bak moeten.

Opstelling: Jill, Milan, Delano, Lizzy, Christiaan, Senna, Sven, Timo, Nigel, Jelle en Junior.

Wissels: Dane, Bastian en Lucas is terug van een vervelende blessure.

We begonnen scherp aan de wedstrijd en binnen 1,5 minuut kwamen we zelfs al op voorsprong. Na wat rond tikken op het middenveld kwam de bal bij linksachter Milan, na een goede actie bereikte hij Sven.. Sven zocht met een goede steekpass onze spits Junior. Junior ging met een flinke voorsprong richting de goal en wist zijn 1e kans gelijk om te zetten in een doelpunt! Wat een pass en wat rustig afgemaakt. 1-0 binnen 2 minuten, dat belooft veel goeds. Na deze mooie goal mocht Drechtstreek van geluk spreken dat er niet een 1-1 kwam, want we maakten achterin wat slordige fouten en ook op het middenveld lieten we de snelle en behendige aanvoerder van LRC veel te veel voetballen. Mede dankzij Delano en Jill hebben we LRC van scoren af weten te houden.

Na wat kleine aanpassingen waren wij toch de betere ploeg en vooral via Lizzy en Chris op de rechterkant werd veel gecreëerd. Chris speelde voor het eerst rechtsachter, maar het leek alsof hij dit al maanden deed. Timo en Jelle kregen na een minuut of 20 beide wat kansen, maar de keeper van de mannen uit Leerdam wist de scoren beperkt te houden. Milan en Nigel zijn vlak voor rust nog even geswitcht van positie wat in beide gevallen goed uitpakte. Timo, Sven en Milan kwamen samen veel aan voetballen toe en Senna zorgde als controlerende middenvelder vooral dat LRC er geen moment doorheen kwam. In minuut 29 wist Junior nog een kans te creëren na goed voetbal van achteruit. Junior was wederom rustig aan de bal en ronde erg knap de 2-0 af.

2e helft.

Bij rust 2 wissels: Dane komt het veld in voor Jelle (licht geblesseerd) en Bastian komt het veld in voor Timo (licht geblesseerd). Lucas blijft nog even zitten, omdat hij 3 weken niet heeft gevoetbald en zijn minuten rustig moet gaan opbouwen.

De 1e helft was voetballend beter, maar de 2e helft bleven we toch goed voetballen. In 10 minuten kwam er een counter en na een geweldige lange bal van keepster Jill stuurde Senna onze rechts half/buiten Bastian weg; hij dribbelde op snelheid richting de doelman en wipte de bal er met een boogbal de netten in!

Het blijft een raadsel hoe D1 het deze zaterdag wel kan en vorige week met 7 - 0 verloor van ASWH. LRC liet na de 3-0 wel degelijk zien waarom ze zo hoog voetballen, want ze tikte ons op momenten zeker even weg.. Ze waren snel aan de bal, maar ons middenveld en onze achterhoede stonden gewoon erg sterk waardoor echt grote kansen voor LRC uitbleven. Lizzy en Delano dribbelde heel veel in en zo kwamen we veel aan voetballen toe op de helft van de tegenstander. In minuut 12 en 13 kregen we 2 corners waar een kans uitkwam voor Dane, een kans voor Junior en een grote kans voor Bastian. Ook kleine schot kansen kwamen voor Lizzy, Sven en Senna, maar echt heel scherp voor de goal waren we nog niet.

Als de handelingssnelheid soms nog sneller wordt dan komen we nog meer aan voetballen toe en zo kunnen we ook nog meer scoringskansen creëren dus daar zullen we aan moeten werken!

In de slotfase van de wedstrijd redde Jill ons nog 2 keer en kwamen Lucas, TImo en Jelle nog het veld in.

Lucas hield de achterhoede erg goed dicht en viel ontzettend sterk in.

Timo en Jelle pingelde veel samen rond de 16 meter en zo kwamen we ook aan 2 vrije trappen vanaf 20 meter. De eerste werd gemist, maar de 2e werd knap binnengeschoten door Sven. 4-0 en zelfs hierna wisten de D1 talenten nog steeds diepte te zoeken en continu druk te zetten. Zo kregen we nog een kans in de laatste minuut waar Dane van wist te benutten met een mooi afstandsschot! 5-0 einduitslag en een knappe prestatie van de mannen en vrouwen van Drechtstreek D1.

We zijn trots op het resultaat en dat gaan we vieren met een patatje en snack op kosten van de trainers!!

A.s. Woensdag speelt D1 tegen Stedoco D1 een competitie inhaalwedstrijd, u komt toch ook kijken?

Tot dan!